Jeho hlavným poslaním bolo sprostredkovať študentom možnosť vyskúšať si v praxi svoje teoretické skúsenosti prostredníctvom práce v jednotlivých spoločnostiach. Bratislavské podujatie v tomto roku navštívila takmer päťstovka študentov. "Sme veľmi spokojní, pretože záujem zo strany študentov bol mimoriadny. Takisto si pochvaľovali aj zúčastnené spoločnosti, ktoré oceňovali dobrú pripravenosť študentov na toto podujatie," zhodnotila druhý ročník Internship Fair Eva Bodoová, študentka Vysokej školy manažmentu City University Bratislava, ktorá akciu pre Americkú obchodnú komoru pripravovala.
Prvýkrát sa na podujatí zúčastnila aj spoločnosť Heineken Slovensko. "Je to pre nás ďalšia príležitosť. Našou snahou bolo ponúknuť prax desiatim až dvanástich ctižiadostivým ľuďom na všetky disciplíny. Nie sme zameraní len na oblasť predaja alebo marketingu. Pôjde o troj- až štvormesačné stáže, aby si študenti naozaj mohli overiť svoje teoretické vedomosti v praxi. Výhodou pre nás je možnosť zistiť si, či by bolo vhodné ponúknuť študentovi dlhodobejšiu spoluprácu alebo dokonca aj prácu," vysvetlila účasť svojej firmy riaditeľka ľudských zdrojov Heineken Slovensko Tatiana Orglerová. Jedným z dôvodom účasti je podľa Orglerovej rast podielu firmy na trhu a s tým súvisiaci aj rastúci záujem o mladých ľudí. "I keď skúsenosti sú rôzne. Mám veľmi dobré skúsenosti s mladými ľuďmi, ktorí už počas vysokej školy niekde pracujú. Pristupujú k práci trochu ináč, ako tí, ktorí doteraz nemali žiaden kontakt s praxou. Pozitívne skúsenosti mám aj s absolventmi, ktorí absolvovali napríklad aj stáž na zahraničnej univerzite. Napríklad aj ľudia s technickým zameraním vhodne pochopili, že pre nich je dobré začať ako management trainee vo výrobe a počas roka-dvoch skúsiť štyri až päť disciplín. Na základe toho dokážu povedať, čo preferujú a my vieme ľahšie posúdiť jeho potenciál pre nás. Sú však aj negatívne skúsenosti. Mnohí prichádzajú s veľmi veľkými očakávaniami a nedokážu veľa ponúknuť. Stále sa stretávame s nedostatočným jazykovým vybavením."
Internship Fair bola pre Heineken príležitosť nielen ponúknuť stáž, ale prípadne získať aj potenciálnych pracovníkov. "Už v súčasnej dobe máme dobre rozbehnutý program tzv. Management Trainee Ship, ktorý spočíva v tom, že čerství absolventi, ktorí nastupujú po dosť náročnom výberovom konaní na ročné stáže, kde prechádzajú jednotlivými oddeleniami podľa zamerania a pracujú na dvoch, prípadne troch krátkodobých projektoch. Druhým kanálom je Heineken International Business Course v Amsterdame, kde sa vyberajú tzv. hviezdni absolventi, ktorí k nám na ročné stáže." Na podujatí Internship Fair prechádzali študenti štruktúrovaným pohovorom. Popri dotazníku týkajúcom sa základných informácií o študentovi sa zisťovali jeho preferencie, vlastnosti, či je napríklad schopný byť tímovým hráčom, aká je jeho flexibilita, ako je to s jeho vodcovskými schopnosťami. Podľa slov Tatiany Orglerovej vybraní študenti z Internship Fair začnú svoje stáže v Heinekene v rovnakom čase. Na úvod prejdú spoločným program, v rámci ktorého by sa mali zoznámiť so spoločnosťou a jej výrobným programom. Potom už budú rozdelení podľa svojich preferencií a potrieb firmy na jednotlivé oddelenia. "Každému z nich pridelíme kouča. Bude tú zvyčajne človek z nižšieho alebo vyššieho stredného manažmentu. Bude mu nápomocný pri zvládnutí krátkodobých projektov, ktoré sa po skončení daného obdobia vyhodnotia," dodala Orglerová
Počet študentov na Internship Fair v tomto roku prevýšil premiérový ročník. Akciu tohto druhu jednoznačne označovali za prínosnú. Predovšetkým videli možnosť získať skúsenosti priamo vo firmách, ale aj šancu oveľa jednoduchšie sa zamestnať po skončení školy.
Tatiana Mrlianová, Obchodná fakulta, Ekonomická univerzita. "Neprišla som kvôli konkrétnej firme, ale určite by som brala radšej stáž v spoločnosti so zahraničnou účasťou, kde sa preferujú jazyky a kde by som sa mohla zdokonaliť v odbore. Musím však povedať, že získať prax je dosť ťažké. Samotné firmy si vyberajú a preferujú viac tých, ktorí už niečo za sebou majú. Takže študenti bez akejkoľvek praxe to majú jednoznačne ťažšie. Skúšala som už aj Národné dni Kariéry, ale tam sa firmy sústredili skôr na absolventov, takže nájsť si niečo dobré popri štúdiu je naozaj ťažké."
Michaela Šubertová, Obchodná fakulta, Ekonomická univerzita Bratislava
"Chcela by som si nájsť prácu, kde by som získala prax. Naposledy som absolvovala prax na strednej. Na vysokej škole to boli teraz skôr brigády, ktoré sú skôr takého administratívneho charakteru."
Pavol Fekete, VŠM City University Bratislava: "Chcel by som niečo vyskúšať ešte predtým, než dokončím školu. Mohlo by to byť niečo z oblasti manažmentu, public relations, marketingu. Skúšam to však prvýkrát, je to zatiaľ nová skúsenosť. Rád by som si niečo našiel v banke, prípadne v poradenskej firme. Táto akcia má podľa mňa veľký význam, pretože mám šancu získať prehľad medzi jednotlivými firma, zistiť si, čo ponúkajú, čo naopak požadujú. Takisto každý pohovor tu je pre mňa prínosom. Učím sa odpovedať na otázky personalistov, ktorí chcú poznať čo by ma najviac zaujímalo, v akej oblasti by som najradšej pracoval, čo očakávam od firmy a podobne. Je to príležitosť ako sa naučiť zvládnuť interview čo najlepšie."
Marián Body, Fakulta financií UMB Banská Bystrica. "Takýchto príležitostí nie je veľa, takže precestovať dvesto kilometrov má význam. Spojenia medzi univerzitami a firmami sú v našich končinách dosť slabé, treba využiť, čo sa dá. Počas štúdia stále pracujem, takže skúsenosti s praxou mám, ale má význam neustále si niečo hľadať. Napokon aj skutočnosť, že už mám nejaké skúsenosti, má obrovskú výhodu, napríklad oproti tým študentom, ktorí to ešte neskúsili. Zaujímali ma hlavne poradenské spoločnosti a banky."