Už po tretíkrát Trh práce a stáží

Už po tretíkrát organizuje Americká obchodná komora v Slovenskej republike spolu s Vysokou školou manažmentu Job and Internship Fair alebo Trh práce a staží 2002. Uskutoční sa v pondelok 22. apríla v priestoroch bratislavského Technopolu...

Už po tretíkrát organizuje Americká obchodná komora v Slovenskej republike spolu s Vysokou školou manažmentu Job and Internship Fair alebo Trh práce a staží 2002. Uskutoční sa v pondelok 22. apríla v priestoroch bratislavského Technopolu v čase od 8.30 h do 17.00 h.

Samotný názov prezrádza obsah podujatia. Ide o ponuku stáží pre študentov, ktorí majú šancu už počas svojho štúdia dočasne sa zamestnať v určitej spoločnosti a vyskúšať si tak naučené v praxi. Jeho cieľom je hlavne sprostredkovať kontakt medzi študentmi, ktorí sa zaujímajú o možnosť stáže v danej spoločnosti, a medzi spoločnosťami, ktoré takúto stáž poskytujú a hľadajú študentov na prácu určitého druhu. V tomto roku sa podujatie rozšírilo aj ponuku práce. To znamená, že študenti tu majú možnosť získať prácu aj na dlhšie obdobie, nie ako je to v prípade pracovných stáži, prípadne môže ísť o klasickú ponuku pracovného miesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Samotné firmy majú teda možnosť vidieť, resp. nájsť si svojich potenciálnych zamestnancov a predovšetkým si ich priamo vo vlastnom prostredí otestovať. Študent sa nestáva zamestnancom na plný úväzok, ale v prípade, že sa osvedčí, je veľký predpoklad, že by sa mohol v danej spoločnosti oveľa ľahšie zamestnať.
Na vlaňajšom bratislavskom podujatí sa zúčastnilo takmer sedemsto študentov, čo znamenalo výrazný nárast oproti premiérovému ročníku. Ako vyplynulo z ankety, ktorú sme si urobili pred rokom medzi študentmi, mali záujem predovšetkým o prácu v zahraničných firmách, kde sa preferujú cudzie jazyky a kde je predpoklad ďalšieho zdokonaľovania sa v odbore.

Podľa názorov študentov firmy veľakrát hľadajú takých študentov, ktorí majú za sebou aj praktické skúsenosti, a tak je trh pracovných stáží dobrou príležitosťou priblížiť sa k praxi. Napokon svoju výhodu má aj štýl, akým trh prebieha. Študenti majú možnosť porozprávať sa s pracovníkmi jednotlivých spoločností, predovšetkým s odborníkmi na ľudské zdroje. Absolvujú tak svoje prvé prijímacie pohovory, ktoré im môžu pomôcť v ich ďalšom kariérovom raste, učia sa odpovedať na otázky personalistov a vybojovať si tak v určitej firme miesto stážistu, prípadne získať prácu. Pozitívom teda je, že študenti sa musia počas tohto podujatia skutočne uchádzať o miesto v jednotlivých firmách. Nie je to len náhodný výber firmy a okamžité zaradenie do jeho programu stáží. Študent ju nezískava automaticky, ale musí prejsť prijímacím pohovorom a na základe výsledkov si firma vyberie najlepších kandidátov.

SkryťVypnúť reklamu

Prostredníctvom pohovoru je takisto možnosť získať prehľad o tom, čo firmy od študentov, budúcich absolventov škôl požadujú a na druhej strane, čo im ponúkajú. Aj preto organizátori podujatia upozorňujú študentov, aby v tomto duchu chápali Trh práce a stáží. Odporúčajú vziať si so sebou niekoľko kópií štruktúrovaného životopisu v slovenskom i anglickom jazyku, dbať na svoj profesionálny vzhľad zodpovedajúci pozícii, ktorú hľadajú a takisto sa pripraviť na otázky a krátke pohovory s predstaviteľmi jednotlivých spoločností.
Ako ukázala prax, zúčastnené spoločnosti dávajú študentom k dispozícii troj- až štvormesačné stáže, aby si mohli overiť teoretické vedomosti v praxi. V úvodnej fáze sa zvyčajne zoznamujú s fungovaním firmy a jej poslaním. V ďalšej fáze potom už pod vedením kouča riešia určité krátkodobé projekty, ktoré sa na záver vyhodnotia. V prípade kladných výsledkov je navyše predpoklad, že môže daná spoločnosť ponúknuť študentovi dlhodobejšiu spoluprácu, v tom lepšom prípade aj konkrétnu pracovnú pozíciu.

SkryťVypnúť reklamu

Internship alebo stáž je bežným javom v západných ekonomikách a je súčasťou nielen vzdelávacieho programu na univerzitách, ale taktiež súčasťou personálnej politiky v spoločnostiach. Podujatie má poskytnúť kontakt medzi študentmi univerzít, predovšetkým v poslednom a predposlednom ročníku, a medzi spoločnosťami, ktoré hľadajú takúto dočasnú pracovnú silu. Spoločnosti tak benefitujú lepšou prezentáciou pred cieľovou skupinou študentov, majú možnosť posilniť svoje úsilie pri nábore pracovníkov hlavne mladých, dynamických, takmer čerstvých absolventov. Študenti získavajú praktickú skúsenosť z prostredia skutočnej spoločnosti, získavajú prehľad o fungovaní korporácie zvnútra, zdokonaľujú si svoje interpersonálne zručnosti a v neposlednom rade zvyšujú svoj príjem. Význam celého podujatia v tomto roku znásobuje, ako sme už spomenuli, rozšírenie ponuky firiem aj o klasické pracovné pozície, resp. pozície nielen vo forme stáží.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto roku trh podporili spoločnosti Cultural Homestay International, Eurotel, Gratex International, Heineken, IBM, U. S. Steel Košice, ktoré sa na podujatí takisto zúčastňujú. Ďalej budú študentom k dispozícii Amrop Jenewein Group, Andersen, Citibank, City University, CSC Computer Science, Emerson, Maersk Sealand, NDI, Tatrabanka, Pfizer, PricewaterhouseCoopers, Sauer-Danfoss, Technopol, Tempest, Tronet a Unilever.



Autor: sbr

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 769
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 609
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 637
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 611
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 341
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 133
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu