i nespočetnými Zlatými glóbusmi.
Priateľstvo žien vybraných podľa kľúča „pre každého niečo“ je takmer jediným sociálnym vzťahom, ktorý v tomto promiskuitnom seriáli pretrváva z dielu na diel. Podobne ako Pipi, na ktorej dievčatá istotne vyrastali, ani tieto tridsaťaniečoročné ženy nemajú rodičov. Teda asi ich majú, ale najskôr žijú kdesi vo Wisconsine, čiže akoby ani neboli, pokiaľ sa dcéra nervovo nezrúti a nevráti domov. Nemajú ani manželov (tí, čo na ČT1 sledujú už tretiu sériu, nech nevyzrádzajú sladké tajomstvá pokračovaní), ich partneri sa striedajú, aby čo najlepšie demonštrovali jednotlivé prírodné úkazy: muž – žiaduci starý mládenec, muž – model na spodnú bielizeň, muž – dobrý chlapec. Orieškom, pre niekoľko sérií, je pán Božský, niečo medzi Johnom Kennedym, Nicolasom Cageom a Donaldom Trumpom. Vravíte si, mať tak problémy týchto žien z vyššej strednej vrstvy bývajúcich na dobrých adresách Manhattanu?
Niektoré z tých problémov sú pomerne univerzálne, hoci značky topánok, nákupom ktorých si ženy na celom svete liečia existenciálne krízy, sa cenovo líšia o stovky dolárov. Málokto však o upádaní do depresie hovorí tak vtipne, ako ony, profesionálne ženy. Nie generálky sexuálnej revolúcie, skôr jej vojačky, ktoré si neveľmi ochotne so sebou na chrbtoch nosia plnú poľnú svojej emancipovanosti. A pracovné problémy na rozdiel od Ally McBealovej nechávajú pred bránami tohto seriálu. Ich profesie ich však tak či tak poznačili. Pre Samanthu je styk s verejnosťou vášňou i úchylkou, pre Mirandu racionálne právo ľudským hendikepom, pre snobskú kurátorku umenia Charlotte zas slušivým exteriérovým doplnkom. Novinárka Carrie je v práci stále, hoci náš nový Zákonník práce by na takýto výklad pozeral dosť nedôverčivo. Jej pracovný čas vrcholí v piatok večer v bare Chaos a končí sa v posteli s notebookom, ktorému zveruje svoje pozorovania. Ako autorka stĺpčekov o sexe pre The New York Star je antropologičkou a v teréne sleduje správanie jedincov v biotope zvanom New York. Postava Carrie je priznane autobiografická, autorka literárnej predlohy seriálu Candance Bushnellová takýmito článkami prispievala do The New York Observer.
Na celom seriáli je však asi najlepší úvod, v ktorom sa pôvabná Carrie so strieborným vetrom vo vlasoch prechádza davom Newyorčanov. Je skvelá. Patrí k tým tisíckam podobných žien, ktoré platia dane a sú úspešné. Neodmysliteľný background tomuto triumfálnemu pocitu vytvárajú manhattanské mrakodrapy. Pohľad zdola na smutne slávne dvojičky pridáva tejto civilizačnej závrati nechcenú katarziu. Je toto „to“ mesto, alebo len bezcitné city? Namiesto toho pravého sexu v ňom Carrie ostrieka autobus s reklamou na jej vlastnú rubriku. Vyzerá takto smola alebo popularita? Nuž, v každom prípade, treba si dávať pozor, prípadne sledovať, lebo watch out znamená oboje. Prišiel k nám seriálik, ktorý možno v piatok večer odpáliť na dobrú noc. Alebo aj na zlú.