
Líder Alphaville Marian Gold na koncerte v Trenčíne.
FOTO TASR – RADOVAN STOKLASA
Táto nečakaná pointa prišla presne vo chvíli, keď človek uvažoval, prečo medzi publikom a pódiom nepreskočila tá povestná iskra, kvôli ktorej interpreti robia koncerty a ľudia na ne chodia. Koncert v rámci Miracle Healing Tour (Zázračné uzdravujúce turné) fungoval ako stroj času: zimný štadión sa ocitol v roku 1984, období keď Alphaville vydávali jeden hit za druhým, na MTV mali zakázaný klip k Fools a vyjadrovali sa k mnohým otázkam. Jediným znakom toho, že doba trochu pokročila, boli v piatok večer mobilné telefóny v rukách majiteľov zdvihnuté hore, aby niekto doma mohol byť chvíľu pri tom. Ak počul úryvok z druhej polovice koncertu, pesničku identifikoval ľahšie, to sa už zvukári zorientovali, čo treba ubrať a pridať.
Marian Gold, spoluzakladateľ berlínskej kapely, sa trochu čudoval, keď v rozhovore s ním prišla reč na comebacky. „My chodíme každé dva roky na turné,“ hovoril nám. No v tomto prípade by možno bolo lepšie, keby aj Alphaville urobili comeback. Po úspešnom období sa mohli v pokoji zorientovať, čo sa hrá a ako a s použitím novej techniky by sa očakávaní vrátili na pódiá.
Nedávno bol v Prahe koncert britskej formácie Depeche Mode, tiež synthy-popovej kapely, ktorá svoju najväčšiu slávu prežívala v rovnakom období ako Alphaville. Pomedzi pesničky z nového albumu dali aj pár starých kúskov, no dojem z koncertu bol úplne iný, dobrý. Depešáci, ktorí kedysi nepripustili okrem troch syntezátorov na pódiu nič iné, hrali zrazu v sprievode bubeníka, s gitarami a černošskými zboristkami a spevák Gahan mal pri spievaní piesní, ktoré kedysi zneli smrteľne vážne, v hlase sebaironický odstup.
Nič také sa na koncerte Alphaville neudialo. Pesničky, ktoré zneli presne tak ako na platni, mohli uspokojiť asi len nostalgikov a Marian Gold chcel ukázať, že mladý sa dá byť s Alphavillom večne, no nevyšlo mu to.