Na dnešnom stretnutí riaditeľov slovenských televízií a mediálnych agentúr Slovenska predložila TV JOJ návrh projektu zavedenia peoplemetrov. Hoci partneri z TV Markíza a STV neprišli, generálny riaditeľ TV JOJ Richard Rybníček vyjadril nádej, že nechcú bojkotovať objektívne meranie diváckej priazne a pošlú spolu s ostatnými svoje pripomienky do dvoch týždňov.
"Nezavrhujeme spoluprácu s TV Markíza ani s STV a sme pripravení s nimi kedykoľvek o peoplemetroch rokovať. Pripravení sme však spustiť tento projekt aj v prípade, že Markíza a STV peoplemetre odmietnu," vyhlásil dnes na brífingu Richard Rybníček. Predložený projekt na 95 percent rešpektuje ten, ktorý v minulosti vypracovala STV a ráta s vytvorením občianskeho združenia, do ktorého by zo zákona mohli vstúpiť všetci vysielatelia, teda aj verejnoprávna STV. V prípade odmietnutia, TV JOJ alternatívne osloví Club reklamných agentúr, ktorý by mal vytvoriť vlastné združenie alebo obchodnú spoločnosť, prostredníctvom ktorej TV JOJ prefinancuje 35-40 miliónov SK potrebných na zavedenie peoplemetrov. Aj druhý variant je však otvorený pre všetky televízie.
O peoplemetrovej metóde sa na Slovensku hovorí už štyri roky. V porovnaní s doteraz používanou denníčkovou metódou peoplemetre spracúvajú informácie rýchlejšie a zmapujú viac údajov. Okrem programov dokážu zachytiť aj sledovanosť reklamných spotov a sledujú prepínanie programov počas jednej relácie, čo je denníčkovým spôsobom nezachytiteľné. Zavedením peoplemetrov podľa Richarda Rybníčka skončí na Slovensku mediálny stredovek.