Poisťovne nešetrili na reklame

BRATISLAVA - Poisťovne, ktoré predávajú povinné zmluvné poistenie, minuli v posledných mesiacoch minulého roku na predstavenie tohto produktu viac ako 380 miliónov korún. Podľa spoločnosti Taylor Nelson Sofres najviac do reklamy investovala poisťovňa ...

BRATISLAVA - Poisťovne, ktoré predávajú povinné zmluvné poistenie, minuli v posledných mesiacoch minulého roku na predstavenie tohto produktu viac ako 380 miliónov korún. Podľa spoločnosti Taylor Nelson Sofres najviac do reklamy investovala poisťovňa Allianz, ktorá podľa predbežných výsledkov získala tretie miesto na trhu.

Podľa TNS pri delení bývalého trhu zákonného poistenia išlo o 1,8 milióna vozidiel a poistné vo výške asi 5,5 miliardy korún. „V súčasnosti povinné poistenie samo osebe nie je až také zaujímavé, ale umožňuje poisťovniam prístup ku klientom, ktorým môžu ponúknuť ďalšie služby,“ povedal Štefan Škultéty, projektový manažér TNS.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší boj o klientov prebiehal na poli marketingovej komunikácie, čiže aj reklamy. Ceny poistenia boli ohraničené zákonom a všetky poisťovne predávali poistky za rovnaké sumy. Odrazilo sa to aj v tom, že tí, čo mali najnákladnejšiu kampaň, získali aj najviac klientov. Tri poisťovne - Slovenská poisťovňa, Kooperativa a Allianz získali spolu viac ako 90 percent trhu a do reklamy investovali asi 340 miliónov korún z celkových 380 miliónov.

Podľa TNS najefektívnejšia bola kampaň Kooperativy, ktorá za približne 43 miliónov presvedčila asi 23 percent motoristov, čím sa dostala na druhé miesto. Na treťom je Allianz s mierne nižším podielom a podstatne vyššími odhadovanými nákladmi na kampaň. Celá reklamná kampaň Allianzu dosiahla inzerciu vo všetkých sledovaných médiách za viac než 180 miliónov. Slovenská poisťovňa, ktorá poistila niečo vyše 40 percent motoristov, zaplatila za reklamu 120 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
GABRIEL KÁDASI
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 644
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 402
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 728
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 249
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 402
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 741
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 927
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu