BRATISLAVA - Poisťovne, ktoré predávajú povinné zmluvné poistenie, minuli v posledných mesiacoch minulého roku na predstavenie tohto produktu viac ako 380 miliónov korún. Podľa spoločnosti Taylor Nelson Sofres najviac do reklamy investovala poisťovňa Allianz, ktorá podľa predbežných výsledkov získala tretie miesto na trhu.
Podľa TNS pri delení bývalého trhu zákonného poistenia išlo o 1,8 milióna vozidiel a poistné vo výške asi 5,5 miliardy korún. „V súčasnosti povinné poistenie samo osebe nie je až také zaujímavé, ale umožňuje poisťovniam prístup ku klientom, ktorým môžu ponúknuť ďalšie služby,“ povedal Štefan Škultéty, projektový manažér TNS.
Najväčší boj o klientov prebiehal na poli marketingovej komunikácie, čiže aj reklamy. Ceny poistenia boli ohraničené zákonom a všetky poisťovne predávali poistky za rovnaké sumy. Odrazilo sa to aj v tom, že tí, čo mali najnákladnejšiu kampaň, získali aj najviac klientov. Tri poisťovne - Slovenská poisťovňa, Kooperativa a Allianz získali spolu viac ako 90 percent trhu a do reklamy investovali asi 340 miliónov korún z celkových 380 miliónov.
Podľa TNS najefektívnejšia bola kampaň Kooperativy, ktorá za približne 43 miliónov presvedčila asi 23 percent motoristov, čím sa dostala na druhé miesto. Na treťom je Allianz s mierne nižším podielom a podstatne vyššími odhadovanými nákladmi na kampaň. Celá reklamná kampaň Allianzu dosiahla inzerciu vo všetkých sledovaných médiách za viac než 180 miliónov. Slovenská poisťovňa, ktorá poistila niečo vyše 40 percent motoristov, zaplatila za reklamu 120 miliónov.
GABRIEL KÁDASI