Dôchodcovia sa každý rok tlačia

BRATISLAVA - Na zlacnené rekreačné poukazy dôchodcov vydeľuje štát každý rok 18 miliónov korún. Peniaze dostáva Konfederácia odborových zväzov. Tá si už pred rokmi ako partnera na poskytovanie pobytov vybrala spoločnosť Sorea, ktorá obhospodaruje sieť ...


FOTO SME - ĽUBOŠ PILC



BRATISLAVA - Na zlacnené rekreačné poukazy dôchodcov vydeľuje štát každý rok 18 miliónov korún. Peniaze dostáva Konfederácia odborových zväzov. Tá si už pred rokmi ako partnera na poskytovanie pobytov vybrala spoločnosť Sorea, ktorá obhospodaruje sieť odborárskych zariadení.

Viceprezident KOZ Eugen Škultéty túto voľbu zdôvodňuje aj finančnými podmienkami. „Poznáme približne ich ceny. V dnešnej situácii, keď v iných hoteloch stúpajú náklady a ceny ubytovania, je to takmer rozhodujúce. Okrem toho neviem, či by iné zariadenia vedeli tak rýchlo vybaviť administratívne veci súvisiace so štátnou dotáciou.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Škultéty tvrdí, že ministerstvo financií uvoľňuje peniaze neskoro a zúradovať ich tak, aby dôchodcovia stihli obsadiť v hoteloch už prvé jarné termíny, sa darí len tak-tak. Vraj sa to opakuje každý rok.

Teraz je nástup na prvé rekreácie siedmeho apríla a predávať sa začalo včera. Mnohí zainteresovaní si myslia, že neskorým uvoľňovaním peňazí sa míňa jeden z cieľov dotácií - obsadiť domáce hotely hosťami v celej medzisezóne, keď majú núdzu o iných turistov, nie až od apríla.

Dôchodcovia oceňujú príležitosť na oddychový pobyt, ale zo strany štátu to považujú za almužnu. Pri 1500-korunovej dotácii na osobu možno z osemnástich miliónov podporiť len malú časť penzistov - dvanásťtisíc z celkového počtu 960-tisíc ľudí v dôchodkovom veku. Ich podiel na obyvateľstve pritom rýchlo stúpa, napríklad ešte v polovici 90. rokov štatistika evidovala o vyše 20-tisíc dôchodcov menej. Keďže objem štátnej dotácie sa už viacero rokov nemení, tejto podpory sa z roka na rok dostáva menšiemu počtu ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa informácie z pobočky Sorey v Bratislave vlani dostali osemtisíc žiadostí, ale uspokojiť mohli len polovicu. Mnohí žiadatelia navyše nechápu, prečo je ich šanca dostať sa do najlepšie vybavených hotelov Sorey mizivá. „Pretože tam je v ponuke najmenej poukazov a všetci by sa tam chceli dostať v najnavštevovanejších termínoch,“ povedala vedúca pobočky. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 081
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 987
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 164
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 025
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 913
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 480
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 071
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 551
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu