Jeho prototyp bol predstavený už na ženevskom autosalóne v roku 1999. Jeho nápadný dizajn, pôsobiaci športovo a zároveň rodinne, vytvorili spoločne európski a japonskí návrhári. Vyrábať sa bude v Španielsku. Nissan Almera Tino má byť automobilom, ktorý osloví predovšetkým mladšiu generáciu vodičov s aktívnym životným štýlom, ľudí venujúcich sa rôznym športovým a tzv. outdoor aktivitám a mladé rodiny s deťmi.
Napriek tomu, že Almera Tino je rodinným automobilom, jeho črty majú športový charakter. Kombinácia živého temperamentu, dynamického dizajnu a rodinného interiéru by mala byť zaujímavá pre zákazníkov od 30 do 40 rokov, ktorí majú deti. Na bokoch karosérie zaujme výrazná línia, ktorá pokračuje až k zadnému nárazníku. Tá naznačuje veľkosť vnútorného priestoru bez toho, aby spodná časť karosérie pôsobila masívne a ťažkopádne. Zaujímavá je aj krivka pod oknami, ktorá takisto odľahčuje telo vozidla a dáva mu dynamický akcent. Tieto karosárske prvky spolu s charakteristickou maskou a zaujímavo riešenou zadnou stenou s vysoko umiestnenými zadnými svetlami dávajú Tinu originálnu tvár. Hoci s dĺžkou 4270 mm je Almera Tino kratší než jeho konkurenti, ideálne usporiadanie priestoru umožnilo ponúknuť motoristom jeden z najväčších interiérov v tomto segmente. Aj pri plnom obsadení všetkých sedadiel má Tino k dispozícii 440 litrov batožinového priestoru. Po úplnom vyňatí zadných sedačiek dosahuje voľný objem až 1030 litrov. Ak vyberiete zadné sedadlá a náklad naložíte až po strechu, bude to rovných 1950 litrov nákladu.
Nissan ako prvý uvádza do kategórie vozidiel MPV systém posilňovania brzdného účinku Nissan Brake Assist, samozrejmosťou sú aktívne opierky hlavy, ktoré znižujú riziko zranenia krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Zadné sedadlá majú úchyty pre detské bezpečnostné sedačky štandardu ISOFIX. V crash-testoch podľa noriem programu Euro NCAP sa Almera Tino umiestnila v kategórii mini-MPV na prvom mieste.
Predná náprava používa zavesenia MacPherson, zadná náprava je riešená unikátnym systémom Multi-link. Na slovenský trh prichádza Tino v troch výbavách s 1,8 a 2,0-litrovým zážihovým motorom (114 a 136 koní) a s 2,2-litrovým vznetovým motorom TDI s priamym vstrekovaním a s výkonom 114 koní (najsilnejší vznetový motor vo svojej triede!). Dvojlitrový benzínový motor je po prvýkrát kombinovaný s automatickou prevodovkou CVT (s plynulo meniteľným prevodom).
Už v základnej výbave nájdete v interiéri Almery Tino elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant, ABS, čelné a bočné airbagy, UV filter okien a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách. V komfortnej výbave (za príplatok) bude ponúkaná klimatizácia alebo strešné okno. Tak ako na všetky modely Nissan, bude aj na Almeru Tino poskytovaná záruka 3 roky alebo 100 000 km a 12-ročná garancia proti prehrdzaveniu. Nissan Almera Tino sa na Slovensku začne predávať v máji 2001.