Na Slovensku sa na sčítanie vyčlenilo zo štátneho rozpočtu okolo 670 miliónov korún. Z toho ide na kampaň približne 15,3 milióna korún. Na reklamnú kampaň bola vypísaná verejná súťaž, tender vyhrala firma Maxum & Lobster, s. r. o. Hlavným aktérom sčítavania je Štatistický úrad SR (ŠÚ).
Aby obyvatelia odpovedali pravdivo, je dôležitá kampaň, ktorá vysvetlí podstatu sčítavania. Marián Horecký z ŠÚ tvrdí, že občania sú informovaní dostatočne a v predstihu.
Intenzívna mediálna kampaň sa začala v apríli vo vysielaní Slovenskej televízie a v máji aj v Slovenskom rozhlase. Okrem toho sú po Slovensku rozmiestnené billboardy, plagáty, inzeráty v tlačených médiách, o ktoré by mal pohľadom zavadiť každý. Podľa Horeckého slov by mali v krátkom čase do všetkých domácností prísť malé letáčiky, z ktorých sa obyvatelia dozvedia základné informácie o sčítaní, čas, kedy príde sčítací komisár, a jeho meno.
Na informovanie verejnosti bude od dnešného dňa do polovice júna slúžiť aj tzv. zelená linka (0800 133 331) na ŠÚ, kde budú od 7.30 do 16.00 h bezplatne poskytovať informácie o sčítaní. Po 16. hodine bude možné zanechať otázky na odkazovači. (hr)