BRATISLAVA – Spoločnosť EuroTel Bratislava dosiahla v prvom štvrťroku 2001 rekordnú hodnotu zisku pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) vo výške 697,2 milióna korún. Znamená to nárast o 76,1 % oproti rovnakému obdobiu uplynulého roku. Marža EBITDA dosiahla v tomto období 39,6 %, pričom v rovnakom období minulého roku bola na úrovni 31,2 %. Čistý zisk EuroTelu v prvom štvrťroku 2001 dosiahol 138,4 mil. Sk, pričom v rovnakom období minulého roku vykázal podnik čistú stratu 323,5 mil. Sk. Vyplýva to z údajov zverejnených spoločnosťou.
Hrubý zisk spoločnosti dosiahol v prvom kvartáli 1,068 mld Sk, čo znamená 47-percentný medziročný nárast. Marža hrubého zisku dosiahla 60,7 %, v rovnakom období uplynulého roku bola na úrovni 57,3 %. Tržby z predaja služieb mobilnej komunikácie dosiahli v prvom kvartáli 1,439 mld Sk, čo znamená 40,9-percentné medziročné zvýšenie. Celkové výnosy vrátane výnosov z predaja zariadení a iného predaja a z dátových služieb vzrástli medziročne o 39 % na 1,761 mld Sk. Náklady na predaj sa pritom medziročne zvýšili len o 28,2 % na 693,2 mil. Sk.
Nárast tržieb podporil hlavne silný dopyt po predplatných kartách Easy, ako aj zlepšenie priemerného výnosu na užívateľa. Výnos na užívateľa predplatných služieb vzrástol medziročne z priemerných 348 Sk na 358 Sk a v sektore štandardných užívateľských programov z 1617 na 1825 Sk. Zmiešaný ukazovateľ za obe kategórie však poklesol na 916 Sk z hodnoty 1205 Sk dosiahnutej v prvom štvrťroku minulého roku.
Prevádzkové náklady vzrástli o 12,2 % na 729,5 mil. Sk a prevádzkový zisk spoločnosti dosiahol 338,9 mil. Sk. V minulom roku predstavoval prevádzkový zisk spoločnosti 76,5 mil. Sk. EuroTel výrazne zredukoval finančné náklady, ktoré do konca marca dosiahli 131,8 mil. Sk oproti 504,5 mil. Sk za prvý štvrťrok 2000. Spoločnosť investovala v prvom štvrťroku 413,6 mil. Sk do zariadenia a infraštruktúry, zatiaľ čo vlani za prvé tri mesiace to bolo 124,9 mil. Sk.
EuroTel mal k 31. marcu tohto roku 560,5 tisíca aktívnych zákazníkov, čo znamená 81,7-percentný medziročný nárast. Len v prvom štvrťroku pribudlo 67,5 tisíca nových zákazníkov, pričom v rovnakom období minulého roku bol tento prírastok na úrovni 41,1 tisíca zákazníkov. Počet prepaidových zákazníkov dosiahol v prvom kvartáli 361,3 tisíca osôb a počet zákazníkov analógovej siete NMT 15,8 tisíca. (sita)