BRATISLAVA. Napriek finančnej kríze vidia svoju budúcnosť nemeckí mladí ľudia podľa prieskumu pozitívne.
Nemecký denník Süddeutsche Zeitung, ktorý minulý týždeň o prieskume písal, vidí za optimizmom najmä málo informácií.
Mnoho mladých ľudí však nepozná ani základné ekonomické pojmy.
Deväťdesiat percent ľudí vo veku od 14 do 24 rokov je so svojím životom spokojných, 86 percent vidí pozitívne vlastnú budúcnosť. Vyplýva to zo štúdie nemeckých bánk, ktoré oslovili 753 respondentov.
Zároveň odpovedajúci v prieskume tvrdili, že sa o súčasnú hospodársku krízu zaujímajú a je častou témou s rodičmi doma, ale aj medzi rovesníkmi v škole.
Rozpor medzi pozitívnym videním budúcnosti a súčasnou hospodárskou krízou môže byť v tom, že málokto z mladých ľudí skutočne vie, aká je súčasná situácia na trhu.
Pojem miera inflácie nedokázal v prieskume vysvetliť ani každý druhý človek a opísať, čo je hlavný princíp dopytu a ponuky, dokázalo správne opísať 53 percent respondentov.
Firma, ktorá prieskum robila, však vidí zlepšenie. Podobné otázky totiž kládli mladým ľuďom aj v prieskume v roku 2006 a vtedy základný princíp dopytu a ponuky dokázalo opísať len 28 percent opýtaných.
Autor: mgl