Taliansko je často ospevované ako „Bella Italia“

Tento názov vyjadruje rozmanitosť a krásu atraktivít cestovného ruchu, ktoré tvoria nielen slnko, more a piesok, ale aj hory, kultúrne pamiatky, gastronómia či spev. Uvedené fakty dokumentujú i štatistické údaje o výkonoch cestovného ruchu v tejto krajine

. Taliansko v r. 1999 zaujalo 4. miesto na svete podľa príjmov (28,357 mld. USD) a tiež 4. miesto na svete podľa počtu prenocovaní (36 097 000). V každom prípade však klíma a kultúrne dedičstvo tvoria základné lákadlá pre turistov. Klimatické podmienky vytvárajú možnosti v zime využívať alpské oblasti na lyžovanie. V letnom období sú navštevované pobrežia oboch morí, Ligurská i Jadranská riviéra. Najvýznamnejšie cieľové miesta turistov podľa jednotlivých druhov atraktivít dokumentuje i nasledovná mapka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zahraniční a domáci turisti sa ubytúvajú nielen v hoteloch, moteloch, hotelových dedinkách. Často svoje dovolenky prežívajú v prázdninových apartmánoch, v prázdninových domoch, turistických dedinkách, kempingoch, mládežníckych hosteloch alebo horských alpínskych útulkoch.

Hotelové zariadenia sú kategorizované od najvyššej úrovne de luxe, čo predstavuje úroveň hotelov typu grand, cez škálu od 5 až po 1 hviezdičku. Slovenský turista, ktorý nepozná túto širokú škálu kategorizácie talianskych hotelov, môže byť pri prvej návšteve prekvapený, že úroveň „našich“ a talianskych hviezdičiek nie je totožná.

Najvyšší počet hotelov je koncentrovaný v regióne Emilia-Romagna, ďalej v Apulia, Campania, Latium, Friuli-Venezia Giulia. Podľa talianskej štatistickej agentúry ISTAT sa najvyšší počet prenocovaní realizuje v prímorských lokalitách, ďalej v historických mestách a centrách umenia a na treťom mieste sú hory.

SkryťVypnúť reklamu

55 % turistov prichádza to Talianska z krajín Európskej únie. Významný podiel však zaujímajú i turisti z USA - 9,6 % z celkového počtu zahraničných turistov, Japonsko 5,2 % a Švajčiarsko 4,7 %. Slovenská klientela vycestovala cez cestovné kancelárie do Talianska v r. 1999 v počte 79 812 turistov, pričom priemerná dĺžka pobytu bola 7,8 dňa. Ich cesty smerovali nielen do už menovaných regiónov, ale i do regiónov Liguria, Veneto, Sardinia, Sicilia. Pokiaľ mesiac august je beznádejne najdovolenkovejším mesiacom v roku pre domácich turistov a pre Nemcov, pre slovenského dovolenkára je príjemnejší i lacnejší pobyt v júli a v júni. Slovenskí turisti využívali v ostatnom období nielen autokarovú a automobilovú dopravu. Do vzdialenejších cieľových miest (Sardínia) organizovali slovenské cestovné kancelárie i leteckú dopravu. Talianski turisti v maximálnej miere využívajú svoje vlastné autá (7l,7 %), leteckú dopravu a železničnú dopravu využívajú len skutočne v prípade veľkých vzdialeností alebo časovej tiesne. Spracovala: Ľudmila Novacká

SkryťVypnúť reklamu

Zdroje: ISTAT, MH SR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu