ti Electrolux predstavoval 22 percent. Na slovenskom trhu spoločnosť umiestňuje tri značky. Podiel značky Zanussi v prvom štvrťroku predstavoval 10,5 percenta, v prípade značky Electrolux to bolo 9,8 percenta a značky AEG 1,7 percenta.
Celosvetovo zostal dopyt po domácich spotrebičoch v porovnaní s minulým rokom nezmenený. Dopyt na trhoch bielej techniky v západnej Európe v porovnaní s prvým štvrťrokom 2000 vzrástol približne o jedno percento, v Spojených štátoch sa znížil asi o sedem percent. Výrazný nárast v objeme tržieb dosiahol Electrolux v Brazílii, Číne a ostatných krajinách juhovýchodnej Ázie. Akvizíciou divízie domácich spotrebičov spoločnosti Email Ltd., najväčšieho producenta bielej techniky v Austrálii, získal Electrolux takmer 60-percentný podiel na austrálskom trhu.
Electrolux je najväčším svetovým výrobcom domácich spotrebičov, profesionálnej techniky, záhradníckej a lesnej techniky. V prvom štvrťroku 2001 spoločnosť dosiahla celkový obrat 33, 670 miliardy švédskych korún, čo je približne 159,6 miliardy slovenských korún. Zisk pred zdanením dosiahol 1,5 miliardy švédskych korún (7,107 miliardy korún) a zisk v prepočte na jednu akciu predstavoval 14,697 koruny. (tom)