Tesco dráždi svojich konkurentov

Tesco bojuje o zákazníka aj porovnávaním cien konkurencie. Jeho postup je však minimálne sporný. Zákazník totiž nedostáva informáciu o aktuálnom vývoji cien v reťazcoch.

Ak nakupujete v niektorej z predajní reťazca Tesco, na cenovkách si prečítate aj to, koľko stál ten – ktorý tovar u konkurencie.Ak nakupujete v niektorej z predajní reťazca Tesco, na cenovkách si prečítate aj to, koľko stál ten – ktorý tovar u konkurencie. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Ak ste doteraz sledovali letáky, aby ste zistili, kde sa oplatí nakupovať, už nemusíte – Tesco to spraví za vás. V snahe získať každého zákazníka ponúka totiž okrem svojich cien v eurách a korunách aj ceny svojich konkurentov.

„Porovnávanie cien v našich obchodoch s konkurenciou považujeme za nadštandardnú službu, ktorá zákazníkom uľahčí nakupovanie a poskytne im prehľad o cenách v obchodoch,“ povedala hovorkyňa reťazca Oľga Hrnčiarová. Reťazec monitoruje ceny rovnakých tovarov u konkurencie v dvojtýždňových intervaloch, porovnanie následne zverejňuje na reklamných cenovkách v predajniach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z cenovky reťazca Tesco sa tak dozviete nielen to, že napríklad balenie cestovinových fliačkov kúpite v niektorej z jeho predajní za 0,69 eura (teda 20,90 koruny). Britský reťazec vás tiež informuje, že začiatkom decembra minulého roka stáli v predajni Billa na Bajkalskej ulici v Bratislave 0,72 eura (teda 21,90 koruny).

Pri polievkovom korení sa dozviete, za koľko sa dalo kúpiť nielen v Bille, ale aj v Kauflande. V letáku Tesca nájdete porovnanie ceny kávy aj so sieťou Hypernova, či dokonca s českým reťazcom Globus.

O sledovaní cenoviek vedia

Podľa hovorcu reťazca Kaufland Martina Gärtnera ide o pokračovanie porovnávacej kampane Tesca z druhej polovice minulého roka. Tá však nemala podľa neho pre zákazníka žiadny efekt: „Produktový mix bol pravdepodobne volený tak, aby vôbec nejaký cenový rozdiel vznikol.“

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho pri porovnávaní dochádzalo k oneskoreniu, keď na cenovkách bola aj mesiac stará cena, povedal Gärtner. Rovnako je to aj teraz.

„Boli by sme radi, ak by Tesco naše výhrady vzalo do úvahy, v opačnom prípade pripúšťame aj my, že by sme znova prikročili k priamemu porovnávaniu cien,“ vyzval konkurenta Gärtner.

Lenka Juríková, hovorkyňa spoločnosti Ahold, ktorá prevádzkuje predajne Albert a Hypernova, bola zdržanlivejšia: „To, či a do akej miery je tá-ktorá aktivita korektná, môže každý posúdiť sám podľa vlastného uváženia.“

Nefér, ale povolené

„Nie je to nekalá reklama, ale nie je to férové,“ povedal analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. V množstve tovarov sa dá totiž vybrať ten, ktorý má vyššiu cenu oproti konkurentovi. Podľa neho je slovenský spotrebiteľ v súčasnosti už taký vyspelý, že vníma, čo kúpi v tom–ktorom obchode výhodnejšie a čo nevýhodnejšie. Naopak, prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol Konštiak si myslí, že spotrebiteľ si má vyberať: „Má byť informovaný o tom, kto je najlacnejší.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Drahovského však porovnávanie cien reťazca Billa či Kaufland s Tescom nie je metodicky správne. Ide totiž o iné formáty, ktoré sa zameriavajú na rôznych zákazníkov. Kým Kaufland je diskontný obchodný dom, Tesco je hypermarket s časťou tovaru v diskontných cenách. Billa je supermarket, ktorý je zameraný na vyššiu kvalitu sortimentu. „Ak by sa porovnávali jednotlivé formáty, ktoré sú na trhu, je to v poriadku,“ vysvetlil Drahovský. Podľa neho sa ceny reťazca Tesco dajú porovnávať napríklad s cenami siete Hypernova.

Zákon o reklame

Porovnávacia reklama:

je reklama, ktorá priamo alebo nepriamo označuje iného súťažiteľa alebo jeho produkty.

Je prípustná, ak:

porovnáva tovary a služby, ktoré uspokojujú rovnaké potreby alebo majú rovnaký účel,

SkryťVypnúť reklamu

objektívne porovnáva jednu alebo viac konkrétnych, typických, podstatných a overiteľných vlastností tovarov a služieb vrátane ich ceny,

nevyužíva nečestne výhodu dobrého mena ochrannej známky, obchodného mena alebo iných rozlišujúcich znakov súťažiteľa,

nie je klamlivá.

Zdroj: Zákon o reklame

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 341
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 902
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 181
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 698
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 300
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 707
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu