Čo robiť po zamietnutí reklamácie mobilu

Reklamoval som mobilný telefón v záruke. V servise uviedli, že je zoxidovaný a záruka sa naň nevzťahuje. Na základe toho mobilný operátor reklamáciu zamietol. Obrátil som sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ale v tomto prípade nemohla konať. V servisnej p

Reklamoval som mobilný telefón v záruke. V servise uviedli, že je zoxidovaný a záruka sa naň nevzťahuje. Na základe toho mobilný operátor reklamáciu zamietol. Obrátil som sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu, ale v tomto prípade nemohla konať. V servisnej predajni chybu klasifikovali ako softvérovú, ponúkli mi opravu za niekoľko stoviek korún. Ako mám postupovať?Čitateľ

Vo vašom prípade išlo o prvú reklamáciu poškodenia mobilného telefónu v záručnej lehote a tu zamietli. Váš postup pri reklamácii bol správny, ihneď pri prevzatí telefónu ste vyjadrili nesúhlas s vybavením reklamácie a kontaktovali ste Slovenskú obchodnú inšpekciu. V tomto prípade naozaj nemá oprávnenie vo veci konať, keďže nebol porušený zákon o ochrane spotrebiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa vášho vyjadrenia predávajúci zamietol reklamáciu pre porušenie záručných pod­mienok uvedených v záručnom liste. Neuviedol, o ktorý konkrétny dôvod malo ísť. Z vami priloženého záručného listu nevyplýva, že by ste porušili jeho podmienky, keďže oxidácia v záručnom liste nie je uvedená ako chyba, na ktorú sa záruka nevzťahuje.

Predávajúci mal presne označiť vo vyjadrení, aké podmienky záručného listu ste porušili, v opačnom prípade nemal reklamáciu zamietnuť. Oxidácia mobilného telefónu nie je dôvod na zamietnutie reklamácie, ak bol používaný podľa návodu na použitie. Skutočnosť, že telefón pri jeho používaní v súlade s návodom na použitie oxiduje, neznamená, že ide o chybu, ktorú nemožno reklamovať.

Pri riešení tohto problému sa treba obrátiť na súd, ktorý vo veci rozhodne. Vo váš prospech svedčí skutočnosť, že iný technický servis uviedol, že ide o chybu softvérovú, nie o oxidáciu, ako tvrdil predávajúci. Pre lepšiu úspešnosť sporu odporúčam získať písomné stanovisko takého technického servisu a toto predložiť tak predávajúcemu na vyjadrenie, ako aj súdu na rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu

Daniela Ježová, advokátka www.advokatkadaniela.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 704
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 678
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 739
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 703
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 694
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 267
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 223
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 302
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu