Však nás ten predvianočný smiech prejde

Väčšina reklamných tvorcov na Slovensku je presvedčená, že dobrou môže byť iba vtipná reklama. Humor, zábava, „srandičky“, to je to, čo podľa nich predáva. A tak sa v rek­lame zrazu ocitne mimozemšťan, ktorý sa zaujíma o bankové produkty jednej z tunajšíc

Santa Claus sa prvýkrát ukázal vďaka kole.Santa Claus sa prvýkrát ukázal vďaka kole. (Zdroj: COCA–COLA)

h bánk, osol prefarbený na zebru, bizarný čokoládový Mikuláš, ktorého sa pýtajú, čo by zlepšil v predajni, či morská panna, ktorá padne do lona nešťastnému šoférovi rovno z neba. Že niektoré z týchto reklám vám nepripadajú vtipné? Samozrejme, veď nie každému sa páči rovnaký štýl humoru.

Problémom nie je ani tak štýl humoru, je na zvážení každého tvorcu a zadávateľa, aký typ zákazníkov chce svojou reklamou osloviť, ako skôr nadprodukcia reklám, ktoré sa snažia byť vtipné. Problém sa stáva ešte vypuklejším, ak prirátame dva ďalšie významné faktory: telekomunikačných operátorov a Vianoce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vianoce-ho-ho-ho

„Deti moje, ešte na jeden zvyk som zabudol...“ začne otravný starý otec. „Vianoce-ša-la-la, keď nepípa mobil, som zúfalá,“ spieva blondínka na zasneženom námestí už od októbra. „A prečo nie sú všetci v Orindži?“ pýta sa už v štvrtom alebo v piatom pokračovaní rek­lamy slečna Adela. A znova dokola: „Viááánoce... deti moje... ša-la-la, ...to je aká haluz!“ Neviem, ako vám, ale mne tie reklamy pripadajú akési nepatričné, násilné, ba až vulgárne. Keďže operátori navykli svojich zákazníkov kupovať si nové paušály pred Vianocami, idú tvrdo po predaji. Chápem.

Vianoce sú už minimálne dobrých sto rokov pevne zviazané s komerciou. Santa Claus v podobe, ako ho poznáme dnes, bol vymyslený v roku 1931 na zákazku spoločnosti Coca­Cola a jej reklamy so svietiacimi kamiónmi roky predznamenávali príchod Vianoc na celom svete.

SkryťVypnúť reklamu

Dá sa to aj inak

Nikto netvrdí, že obdobie Vianoc má byť bez reklamy, či nebodaj bez vtipnej reklamy. Prečo nie? Výborná je naprík­lad už niekoľko rokov vysielaná reklama Kofoly s dievčatkom, ktoré „ho už vidí“. Skvelý študijný materiál na tvorbu budúcoročných vianočných kampaní možno nájsť aj na webovej stránke brandrepublic.com. Vrelo odporúčam.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 683
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 600
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 726
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 704
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 261
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 236
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu