Kríza núti výrobcov automobilov ponúkať lacné autá aj v západnej Európe. Najnovšie prichádza s nízkonákladovou značkou taliansky Fiat.
MILÁNO. Talianska automobilka Fiat plánuje uviesť na trh tri modely pod novou nízkonákladovou značkou.
Modely mali byť pôvodne určené pre rozvíjajúce sa trhy, napríklad v Brazílii. Firma sa však rozhodla, že ich bude predávať aj v západnej Európe. Informoval o tom včera Automotive News s odvolaním sa na zdroje oboznámené so situáciou. Generálny riaditeľ Fiatu Sergio Marchionne už v októbri povedal, že jeho firma chce v roku 2010 predstaviť novú nízkonákladovú značku.
Podľa Automotive News sa Fiat ešte musí rozhodnúť, či bude nové autá vyrábať v Taliansku, Poľsku alebo Srbsku. Záujem automobiliek o nízkonákladové autá sa zvýšil podľa agentúry Reuters po tom, ako fracúzska spoločnosť Renault začala oslavovať úspech so svojím lacným rodinným modelom Dacia Logan. Fiat v septembri podpísal dohodu o prevzatí srbskej automobilky Zastava. Tá sa tak stane súčasťou spoločného podniku, v ktorom bude Fiat kontrolovať 67 percent a srbská vláda 33 percent. Celkové investície Fiatu a vlády budú v rámci tejto dohody 940 miliónov eur. Fiat sa pred niekoľkými rokmi pre stratovosť automobilových aktivít ocitol v kríze.
Marchionne preto prikročil k znižovaniu nákladov a uzatváraniu spojenectva s ostatnými automobilkami.