Vládna pomoc nie je riešením

Mala by vláda pomáhať automobilkám, aby zabránila ich bankrotom?

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

Mala by vláda pomáhať automobilkám, aby zabránila ich bankrotom?


Vander Molen,

Michigan, USA


Čo tak niečo iné: Predstavenstvá Chrysleru a General Motors privádzajú svoje spoločnosti k bankrotu s jasným úmyslom reorganizácie a fúzie.

Nepoznáme lepšiu cestu k životaschopnosti tejto brandže.

Vládny prídel nie je spôsob, ako udržať americký domáci automobilový priemysel.

Predstavenstvá automobiliek by mali svoje spoločnosti dať do bankrotov, po ktorých by nasledoval nový začiatok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Reorganizácia by otvorila brány štrukturálnej zmene s opätovným prerokovaním zmlúv s veriteľmi, obchodníkmi a odbormi. Stúpli by aj šance daňových poplatníkov na návratnosť investícií.

Navrhli by sme, aby Chrysler a General Motors spojili sily. Odhaduje sa, že takáto fúzia by mohla vytvoriť až 15 miliárd dolárov na synergiách zo zníženej kapacity a režijnej nadbytočnosti.

Síce by mohli stratiť niekoľko bodov trhových akcií, ale fúzovaná jednotka by mala silnú pozíciu a vyše štvrtiny automobilového trhu USA.

Nepredstierame, že je to ľahké. Než by sa prejavil pozitívny zvrat, panovala by bolesť. Akcio­nári by boli svedkami, ako sa ich investície rozplývajú, tisíce pracovných miest by jednoducho zaniklo.

Uvedomujeme si desiatky dôvodov, prečo odmietnuť takéto riešenie.

SkryťVypnúť reklamu

Ak vláda chce, aby Chrysler a General Motors vyviazli z bankrotu radšej skôr ako neskôr, mohla by prejaviť dlhodobú podporu, možno garantovaním nových záruk na autá. Iní argumentujú, že je nemožné zvládnuť mechanizmy dvoch bankrotov a fúzie a ešte iní tvrdia, že sa už urobilo priveľa zmluvných ústupkov.


New York Times Syndicate začal koncom roka 2005 týždenne uverejňovať otázky čitateľov a odpovede Jacka a Suzy Welchovcov. Otázky sa posielajú na adresu Winning@nytimes.com. Najzaujímavejšie z nich sa dostávajú na stránky New York Times. Denník SME ich prináša v pravidelnom seriáli.

Autor: Jack & Suzy Welchovci

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 909
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 703
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 767
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 5 030
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 995
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 728
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 418
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu