nerobili. Menili vraj alternátor, no o oprave mi nevystavili doklad, len reklamačný list, ale s inou chybou. Mám pochybnosti, či bol alternátor vymenený.
Po oprave som zistila, že sú poškodené a prasknuté kryty, na ne mi bola reklamácia zamietnutá. Nemám vyjadrenie z akého dôvodu, podľa majiteľa predajne boli chyby spôsobené opravou. Na skútri sa opätovne vyskytli chyby, bolo treba vymeniť batérie, smerovky, trysky, lanko. Majiteľ ma obvinil, že si ich robím sama. Skúter som využila málo, veľa času stál pre poruchovosť. S opravou nie som spokojná, pretože ohrozujem cestnú dopravu a bezpečnosť. Motor zlyháva uprostred premávky. Ako mám ďalej postupovať?T.B.
Na komplexné posúdenie vášho problému chýba v otázke viacero informácií. Kto je výrobcom skútra, kto bol predajcom, či je alebo nie je autorizovaný od výrobcu. Tiež to, či skúter opravovali v autorizovanom alebo v neautorizovanom servise a či je v záruke.
Odporúčam vám zavolať výrobcovi, prípadne oficiálnemu dovozcovi (nie bežnému predajcovi) a požiadať ho o odporučenie na autorizovaný servis. Ten by mal vykonať nezávislú referenčnú prehliadku skútra. Jej výstupom by mal byť protokol, teda zápis o aktuálnom stave s návrhmi, čo je nutné vykonať, aby skúter poskytoval všetko, čo podľa výrobcu poskytovať má a bol spôsobilý na použitie v cestnej premávke.
Ďalšia možnosť je zájsť na stanicu technickej kontroly a tam si dať otestovať, či je možné na ňom jazdiť. Jozef Drahovský, expert na dopravu