Spoločenská zodpovednosť firiem naberá medzi vedúcimi firmami na dôležitosti. Často krát však projekty smerujú hlavne do pomoci minoritným skupinám obyvateľstva. Hlavným cieľom spoločensky zodpovedného podnikania by pritom mali byť aktivity, ktoré eliminujú negatívne dopady činnosti firmy, prípadne ponúknu prístup k výsledkom tohto konania širokej skupiny obyvateľov.
Absolventi stredných škôl patria podľa štatistík k najťažšie zamestnateľnej skupine nezamestnaných. V období po skončení ich evidencie ako študentov, teda v septembri a októbri, tvoria takmer 10 % všetkých nezamestnaných. Najčastejšími dôvodmi neúspechu absolventov pri hľadaní práce sú hlavne nízka informovanosť o trhu práce, vysoké nároky a nezvládnutý pracovný pohovor.
Aj z tohto dôvodu líder na trhu personálnych služieb, spoločnosť Trenkwalder, vytvoril spoločne s tímom recruiterov vzdelávacie DVD pre študentov stredných škôl. DVD pod názvom „Pracovný pohovor: Ako áno, ako nie!“, prináša študentom a ich učiteľom profesionálne spracovaný priebeh pracovného pohovoru vo forme atraktívneho videa.
„Na stredných, ale aj vysokých školách v súčasnosti študentov pripravujeme na ich vstup na trh práce len vo veľmi teoretickej rovine. Študenti sa síce naučia ako napísať svoj životopis, ale spôsob, akým úspešne zvládnuť pracovný pohovor sa už nenaučia“, uviedla Jana Zedníková, divízna riaditeľka pre marketing a consulting spoločnosti Trenkwalder.
„Film obsahuje dva pracovné pohovory. Prvým je nesprávny pohovor, ktorý je realizovaný jazykom identickým s tým, ktorý súčasná generácia používa. Druhým je vzorový pohovor, teda tak ako by to naozaj malo vyzerať, aby bol uchádzač úspešný. Po nesprávnom pohovore nasleduje zhrnutie chýb, ktoré uchádzač urobil, naopak po správnom pohovore sú na videu zdôraznené tipy, ako úspešne zvládnuť pohovor. Na záver video ponúka prehľad najčastejšie kladených otázok na interview,“ hovorí.
DVD bude na stredné školy distribuovaný bezplatne. Spoločnosť poskytla všetky práva na jeho šírenie Združeniu podnikateľov Slovenska, ktoré v súčasnosti z peňazí Európskej únie realizuje projekt „Kvalitní v škole – úspešní v živote“ zameraný na podnikateľské vzdelávanie slovenských stredoškolákov. Reakcie pedagógov, ktorý sa zúčastnili seminárov v rámci tohto projektu, ale aj študentov na tento film sú mimoriadne pozitívne.
„Naša spolupráca so slovenskými školami bude pokračovať aj v najbližšom období. Veríme, že zatraktívnením obsahu a formy vzdelávania sa nám podarí poskytnúť mladým ľuďom viac šancí zamestnať sa“, zhrnula prínosy partnerstva Zedníková.