1. Vôbec sa nestarajte o to, čo hľadá návštevník na vašich webových stránkach.
Pokojne začnite s históriou vašej firmy, napíšte, aké máte úspechy, koľko máte návštevníkov, že máte ISO certifikáciu atď. Skúste začať napríklad takto: „Vítame vás na stránkach firmy Mrazené halušky, s. r. o. Našu firmu založil v roku 1829 náš starý otec. Naša firma prešla vývojom, vďaka čomu sme získali ISO certifikát kvality.“
Atď., atď. ... Vaša firma nikoho nezaujíma na internete. Vášho návštevníka zaujímajú jeho problémy a potreby.
2. Vytvorte takú stránku, ktorej zobrazenie je závislé od prehliadača.
Napríklad sa zobrazí správne len vo Windows Exploreri vo verzii 5.5 a vyššej.
Túto informáciu vyložte hneď na úvodnú stránku! Však viac ako 75 percent vašich návštevníkov používa presne tento typ prehliadača. A ostatných 25 percent?
No a samozrejme nezabudnite uviesť, že budete potrebovať obrazovku s rozlíšením 1027 x 768 a vyšším.
3. Nezaoberajte sa s optimalizovaním webovej stránky.
Však na kľúčovú frázu „plastové okná“ existuje viac ako milión výsledkov vo vyhľadávači Google. Načo byť v prvej tridsiatke, úplne stačí 11 250. miesto. A pritom stačí na webovej stránke vykonať pár základných zmien, aby sa vaša webová stránka dostala do oveľa lepších pozícií ako je teraz.
4. Doména vašej webovej stránky musí byť názov vašej firmy.
Však čo iné by hľadali ľudia na internete ako http://www.barstav.sk/? Kto by hľadal plastové okná, ak vie, že vo firme BARSTAV nájde tie najkvalitnejšie produkty?
Ľudia v 95 percentách hľadajú na internete plastové okná, a nie konkrétnu firmu. Ak vaša doména obsahuje kľúčové slovo alebo frázu toho, čo predávate, záujemcovia vás nájdu oveľa ľahšie a získate lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch.
5. Animácie sú nevyhnutné.
Vytvorte krásnu webovú stránku s množstvom animovaných efektov. Vaši návštevníci budú šalieť od krásy. Nenechajte ani kúsok obrazovky bez blikajúcich sa, otáčajúcich sa efektov.
Animácie v 99 percentách odvrátia pozornosť vašich návštevníkov od naozaj dôležitých informácií.
6. Používajte jasné, krikľavé farby.
Najlepšie je modré pozadie so žltým a červeným písmom. No dobre, môžete pridať trošku zelenej. Alebo ešte lepšie, dajte nejakú peknú grafiku do pozadia napísaného textu.
Vždy dbajte o to, aby váš text bol ľahko čitateľný. Každý z nás je od malička zvyknutý na čierny text na bielom pozadí. Takto čítame noviny, knihy. Ak chcete používať iné farby dbajte o to, aby podľa možností pozadie bolo svetlejšie a text čierne alebo výrazne tmavšie.
7. Začínajte vašu prezentáciu s FLASH animáciou.
Nech návštevník vidí, že máme dosť peňazí na drahé riešenia! Nech počká, kým sa tá animácia skončí, Čím dlhšia, tým lepšia. No a čo keď ho nezaujíma? Hlavne, že je pekná ...
Čo k tomu dodať? Čas sú peniaze, a väčšina ľudí nemá čas na to, aby sa pozerali na nezmyselné animácie. Vašich zákazníkov zaujíma len jedna vec: ako vyriešiť ich problém. Ak ich chcete zabávať s nejakou animáciou, veľmi rýchlo ich môžete stratiť!
8. Nekecajte, ale predávajte. To je vaším cieľom nie?
Váš návštevník neprišiel pre informácie, ale len preto, aby si od vás (a jedine od vás) mohol kúpiť ten vytúžený parfum! Napíšte názov parfumu, obsah balenia, pridajte fotku a hotovo. Však návštevníka nič iné nezaujíma!
Návštevníci v prvom rade hľadajú na internete informáciu. Ak im dáte túto informáciu, máte šancu predať riešenie! Naopak, ak im chcete hneď predať, máte veľkú šancu navždy ich stratiť.
9. Nepoužívajte formuláre na odosielanie jednoduchých odkazov priamo z webovej stránky.
Veď na čo? Stačí, ak uvediete vašu emailovú adresu voľakde v rohu, aby nebolo ju jednoduché nájsť. Však načo by vás otravovali, nie?
Dajte návštevníkom šancu na okamžitý a bezproblémový kontakt! Čudovali by ste sa, ale veľa ľudí využíva internetové kaviarne a ešte stále veľa ľudí používa bezplatné emailové schránky. Pre nich je najjednoduchším spôsobom poslať vám odkaz, priamo z vašej webovej stránky pomocou kontaktného formulára.
10. Používajte bezplatný webhosting.
Ak sa vám nepáčia hore uvedené praktiky, toto vám určite pomôže zničiť váš internetový biznis. Po prvé každý si hneď zistí, že máte firmu, ktorá nemá pár stoviek korún mesačne na poriadny webhosting. Na druhej strane na bezplatných webhostingoch stále bežia reklamy, a tak máte vyššiu šancu, že vašu stránku potenciálny klient navždy opustí a bude nakupovať v konkurencii.
Autor: Zsolt Baranyai, Baranyai.blog.sme.sk