Hlasy nežnejších Američaniek môžu rozhodnúť voľby. Aj preto je medzi Obamom a McCainom o ne tvrdý boj.
Prezidentskí kandidáti intenzívne bojujú o ženy. Dôkazom je aj ich investícia do moderátorskej hviezdy Oprah Winfreyovej, keď po spravodajských programoch je jej relácia tento rok hlavným príjemcom reklám kampane.
Zaujímavé je, že kým ona sama podporuje demokrata Baracka Obamu, viac peňazí do reklamy počas jej programu minulý mesiac dal republikán John McCain.
Ženské hlasy chce pritiahnuť Obama aj tým, že do svojho tímu prizval hviezdy seriálu „Sex v meste“ či kongresmanky v sporných štátoch. McCain zasa posiela emaily o daniach ženám, ktoré sledujú seriály ako „Nezvestní“, šoférujú minivan a vedia, kde je najbližší hypermarket.
A obe kampane sa snažia zdôrazniť problémy, ktoré podľa nich pritiahnu väčšiu podporu žien. Obama kladie dôraz na rovnosť v odmeňovaní a interrupčné práva.
McCain hrá na svoj imidž „nonkonformistu.“ Spolieha sa najmä na svoju spolukandidátku Sarah Palinovú, čoho dôkazom je aj to, že až do volieb chce na mítingoch vystupovať po jej boku.
Hlasy žien sú dôležité aj preto, že volia vo väčších pomeroch než muži už takmer tridsať rokov. Obaja kandidáti bojujú hlavne o belošky z pracujúcej triedy.
Táto skupina by mohla byť kľúčová hlavne v štátoch, ktoré zrejme rozhodnú voľby. Vo všetkých posledných prezidentských súbojoch, s výnimkou dvoch, volila republikánov. V oboch rokoch (1992 a 1996), keď sa tak nestalo, z toho vyťažil demokrat Bill Clinton.
Autor: Kate Zernike New York Times