Spotrebiteľské trendy v skúmavkách

Spotrebiteľské správanie sa v súčasnosti výrazne mení. Jednoducho, ľudia dnes nakupujú inak, než v minulosti. Sú čoraz náročnejší.

Spotrebiteľské správanie sa v súčasnosti výrazne mení. Jednoducho, ľudia dnes nakupujú inak, než v minulosti. Sú čoraz náročnejší.

Prv, kým niečo kúpia, chcú to najprv vyskúšať. Nekupujú hneď všetko naraz, ale po častiach. Vyhľadávajú nevšedné zážitky a skúsenosti.

Kúpené výrobky či služby si podľa možnosti vylepšujú („customizujú“) tak, ako im to vyhovuje.

A pokojne ich potom vymieňajú za iné ich produkty a služby. Spotrebiteľská revolúcia? Prečo nie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lavína inovácií

Isteže, otázne je, či zmeny v spotrebiteľskom správaní sú dôsledkom alebo príčinou všetkých tých inovácií a nových výrobkov, ktoré dnes firmy chrlia ako na bežiacom páse. V každom prípade však firmy venujú nemálo úsilia tomu, aby pochopili, čo sa to dnes so spotrebiteľom vlastne deje. Paradoxne, firmy prostredníctvom data miningových procesov spracovania údajov a etnografických štúdií vedia o správaní svojich zákazníkov oveľa viac, než samotní zákazníci.

SkryťVypnúť reklamu

Majú tak náskok, vďaka ktorému môžu na trh uviesť nový výrobok presne v tom okamihu, keď potreba takéhoto výrobku v hlavách spotrebiteľov iba dozrieva.

Ktovie, ktoré zo súčasných inovatívnych riešení sa na trhu ujmú: espresso vyrobené z červeného čaju, domáce protipožiarne zariadenie, ktoré obsahuje hasiaci prístroj atraktívneho vzhľadu, detektor dymu a alarm, nabíjacie kiosky pre mobilné telefóny, personalizované cukríky M&M’s, lekcie tanca poskytované cestujúcim na parížskom letisku zadarmo... ? Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, každý z týchto nápadov ilustruje niektorý zo súčasných trendov spotrebiteľského správania.

Víno v skúmavkách

Napríklad istá francúzska spoločnosť prišla s nápadom baliť vzorky kvalitného vína do sklenených túb podobajúcich sa baleniu cigár. Geniálny nápad. Víno sa teší čoraz väčšej obľube, no keďže priemerný zákazník nemá toľko poznatkov a skúseností, obával sa v obchode vziať si celú fľašu. Odteraz však má možnosť kúpiť si vzorky a najprv vyskúšať, ktorá odroda mu chutí a ktorá nie. Sklenené tuby sú balené v kartónových škatuľkách minimalistického dizajnu a uspokojujú aj estetické cítenie zákazníka. Podľa výrobcu, sú tieto vzorky vhodné na cestovanie, umožňujú servírovať ku každému jedlu to správne víno a sú ideálne pre tých, ktorí sa chcú začať učiť niečo o víne.

SkryťVypnúť reklamu

Tento nápad presne zapadá do súčasných trendov spotrebiteľského správania: najprv vyskúšať vzorky, potom kúpiť celú fľašu.

Autor: Marián Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 695
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 740
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 635
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 711
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 259
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 242
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu