Rozvoj má byť pre tých najlepších

Aká je charakteristika dobrej firemnej „univerzity“?

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – IMAGE 100,LTD)

Aká je charakteristika dobrej firemnej „univerzity“?

Vladimir Glazunov,

Moskva, Rusko


Vaša otázka sa, samozrejme, týka veľkých spoločností, keďže väčšina iných organizácií si nemôže dovoliť luxus podnikového školiaceho strediska.

A je to skutočne luxus, lebo efektívne programy rozvoja manažmentu môžu poskytnúť firme citeľný konkurenčný náskok. Pri nábore zvyčajne pritiahnu tých najlepších a tých, ktorí už vo firme sú, môže zmeniť zo sľubných na vysoko výkonných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všimnite si však slovo „efektívny“. Lebo korporátne univerzity často efektívne nie sú.

SkryťVypnúť reklamu

Najčastejším dôvodom je, že firmy privedú na výučbu „aktérov“ zvonka. Tým je celý proces podkopaný.

Chcete mať vlastných manažérov pred každou študijnou skupinou, aby zamestnancom demonštrovali, aké myslenie a počínanie predstavuje „úspech“ vo vašej organizácii. To je motivácia – a môže tiež priniesť poriadny rast (nehovoriac už o radosti a zábave) pre manažérov, ktorí budú dočasne nosiť profesorské rúcha.

Firemné univerzity zlyhávajú aj z druhého, zákernejšieho dôvodu: stávajú sa skladiskami skladiskami – čo je zdvorilý výraz pre „smetisko“ – zamestnancov, bez ktorých sa možno niekoľko týždňov zaobísť.

K tomu prirodzene dochádza, lebo len málo manažérov sa ochotne lúči s najproduktívnejšími zamestnancami.

Protiopatrenie spočíva v tom, že treba zabezpečiť, aby manažéri pochopili, že program rozvoja je odmenou za nadpriemerný výkon. Môžu sa doň zapojiť len vybraní a tí najlepší pracovníci – a vyberá ich vedenie spoločnosti a oddelenie ľudských zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Pozrite, firemné univerzity sú dosť vzácne a tie dobre vedené neboli vybudované ľahko. No pri správnom postupe môžu byť účinnou silou vedúcou k zmene. Vaša otázka naznačuje, že možno budete mať to šťastie a chopíte sa príležitosti.

New York Times Syndicate začal koncom roka 2005 týždenne uverejňovať otázky čitateľov a odpovede Jacka a Suzy Welchovcov. Otázky sa posielajú na adresu Winning@nytimes.com. Najzaujímavejšie z nich sa dostávajú na stránky New York Times. Denník SME ich prináša v pravidelnom seriáli.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 675
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 518
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 017
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 649
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 638
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 260
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 988
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 141
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu