Križko sa musí poďakovať Čechom

Ľuboš Križko vymenil plavky, zmenil ladeniea na olympiáde milo prekvapil.

PEKING. Trenčan Ľuboš Križko (na snímke SITA) dosiahol najlepšie umiestnenie plavca na olympijských hrách v ére samostatnosti. Na znakárskej stovke skončil trinásty.

Milo prekvapil už v rozplavbe, kde dohmatol v skvelom slovenskom rekorde 54,07, ktorým svoj predchádzajúci najlepší výkon zlepšil o 1,41 sekundy. Do semifinále postúpil 8. najlepším časom, ale vedel, že plával na svojom maxime a na finále veľmi pomýšľať nemôže. V semifinále mu namerali 54,38.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pocitovo to bolo veľmi dobré, záver nebol až taký bolestivý ako v nedeľňajších rozplavbách. Dúfal som, že by som mohol byť aj rýchlejší, ale desatiny sa už nedajú odhadnúť. Čas pod 55 sekúnd je skvelý, s trinástym miestom môžem byť spokojný. O takomto umiestnení sa mi pred olympijskými hrami ani nesnívalo. Znakárska stovka navyše nie je moja hlavná disciplína. Po rozplavbách som videl, že súperi majú ešte rezervu, ja som ich išiel naplno. Chcel som najlepšie dopadnúť aj v semifinále, reálne som počítal so štrnástym, pätnástym miestom,“ hovoril spokojný Križko.

SkryťVypnúť reklamu

V úvodnej semifinálovej rozplavbe sa ocitol v šiestej dráhe. Vydal v nej zo seba všetko. „Išiel som na doraz. Záver bol už silou vôle, súperov som vôbec nevnímal. Po štarte som dobre vyvlnil. Cítil som sa lepšie ako v nedeľu, ale napokon to bolo o dve, tri desatiny pomalšie.“

Po rozplavbách sa 29-ročnému plavcovi ťažko zaspávalo, v posteli strávil 6 – 7 hodín.

„Noc bola náročná, prežíval som pocity únavy, nervozity i radosti z výkonu.“

Pred nedeľňajším štartom v rozplavbách Križko nebol spokojný so svojimi plavkami. Napokon sa dohodol s Čechom Tomášom Fučíkom a požičal si od neho iné. Bol v nich úspešný a dosiahol prekvapujúci, ale výborný výsledok. „Tieto plavky robili na štarte približne pol sekundy. Je to dosť veľký rozdiel, preto som plával v nich. Chcel som sa predrať čo najvyššie. Keď sú plavky lepšie, prečo ich nepoužiť. Išlo mi najmä o čas. Vyšlo mi to a musím sa českej výprave poďakovať,“ uviedol Križko.

SkryťVypnúť reklamu

Čas bol skvelý. S trinástym miestom môžem byť spokojný.

O takomto umiestnení sa mi pred olympijskými hrami ani nesnívalo.


Ľuboš Križko, slovenský´plavec

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 645
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 755
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 165
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 244
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 639
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 522
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 414
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 571
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu