Čunkov príbeh sa dostane do kín

Kontroverzný český vicepremiér bude nedobrovoľne filmovým hrdinom.

Jiří Čunek smeruje do českých kín. Filmári o ňom pripravujú hraný dokument.Jiří Čunek smeruje do českých kín. Filmári o ňom pripravujú hraný dokument. (Zdroj: ČTK)

PRAHA, BRATISLAVA. Cesta z moravského mestečka do vrcholovej pražskej politiky. Prerod starostu, ktorý vyhnal Rómov, na politika, na ktorom stojí a padá vláda. Škandály českého vicepremiéra Jiřího Čunka sa dostanú na filmové plátno.

Dokumentarista Radim Procházka a novinár Petr Fischer už píšu scenár hraného dokumentu o Čunkovi. Zaujímavá politická postavička je podľa nich zárukou úspechu.

Čunek zblízka

Hlavným impulzom nakrútiť film bol škandál s justičnou mafiou. Špičky českej prokuratúry a súdnictva mali ovplyvňovať vyšetrovanie údajnej Čunkovej korupcie v záujme udržať vládu pri živote. Prípad doteraz nie je uzavretý.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Film má ukázať, aký je Čunek v skutočnosti, a má odhaliť aj zákulisné ťahy českej politiky.

„Spočiatku k nám pristupoval s istou nedôverou, ktorú má ku všetkým novinárom. Získali sme si ho otvorenosťou,“ povedal scénarista filmu Radim Procházka. „Budeme s ním len konzultovať, do filmu nebude vôbec zasahovať.“

Čunek si podľa Procházku uvedomuje, že výsledok sa mu vôbec nemusí páčiť. So štábom sa však zmieril. „Nič s tým nemôžem robiť. Nakrútili by to či už s mojím súhlasom alebo bez neho,“ povedal vicepremiér pre MF Dnes.

Volebný tromf

Do kín sa má film dostať na jar roku 2010, teda krátko pred parlamentnými voľbami. Procházka priznáva, že to je marketingový ťah. „Predčasné voľby si nemôžeme dovoliť. Dúfame, že vláda vydrží, pretože ten termín je pre nás kľúčový,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Autori na scénar dostali peniaze zo Štátneho fondu kinematografie, ďalšie chcú získať aj od Českej televízie.

Kto bude hrať Čunka, doteraz nie je jasné. Česi už špekulujú, že by to mohol byť napríklad Tomáš Hanák alebo Bolek Polívka. Režisér Robert Sedláček chce obsadiť známeho profesionála, ktorý by pred nakrúcaním istý čas pozoroval Čunka pri práci, aby „odpozoroval jeho gestá a moravský prízvuk“.

Dokudráma o Čunkovi má používať dokumentaristické postupy a bude sa pridržiavať reálnych udalostí. Má ísť o film podobný napríklad britskej Kráľovnej o živote Alžbety II., ktorý popísal jej ťažké zbližovanie s ľudom po smrti princeznej Diany.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 478
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 138
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 703
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 013
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 305
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 749
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 531
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu