Eurokomisia: viac sa sústreďte na predzásobenie eurom

Únia sa obáva, že štartovacích balíčkov s novými slovenskými euromincami nebude v decembri dosť. Národná banka chce dať do obehu 1,2 milióna balíkov. Máme však vyše dva milióny domácností.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Slovensko sa musí po tom, čo splnilo všetky podmienky na prijatie do eurozóny, sústrediť na dokončenie príprav pre bezproblémový prechod na novú menu. Povedal to včera komisár pre hospodárske a menové záležitosti Joaquín Almunia.

„Musíte využiť zostávajúce mesiace na to, aby ste zabezpečili, že spotrebitelia a podniky budú pripravení na používanie novej meny už od prvého dňa, a že odvetvie maloobchodu prevezme a uskutoční záväzky súvisiace so spravodlivou tvorbou cien,“ povedal Almunia. Komentoval správu Európskej komisie, ktorá hodnotí prípravy Slovenska na zavedenie eura. Z nej vyplýva, že podniky majú sklz pri plánovaní množstva hotovosti, ktoré budú potrebovať, aby boli schopné vydávať v eurách od prvého dňa a vyhli sa tak dlhým radom v bankách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Je potrebné vyvinúť ďalšie úsilie s cieľom zvýšiť objem predzásobenia eurovou hotovosťou v bankách a následne v podnikoch,“ uvádza sa v správe. Podľa komisie nemusí stačiť ani počet pripravených štartovacích balíčkov. Národná banka chce v decembri spustiť predaj balíkov euromincí v hodnote 500 korún. Má ich byť 1,2 milióna. „Podľa skúseností z iných krajín sa ukazuje, že každá domácnosť si kúpi približne jeden balíček,“ uvádza sa v správe. Slovensko má pritom približne dva milióny domácností.

Informačná kampaň k zavedeniu eura na Slovensku sa podľa komisie v posledných mesiacoch zintenzívnila a prináša už výsledky. Komisia sa odvoláva na májový prieskum eurobarometra, podľa ktorého sa približne 64 percent ľudí na Slovensku cíti byť veľmi alebo skôr dobre informovaných o prechode na euro. Vlani v septembri to bolo 51 percent ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

„Je dôležité, aby občania prijali novú menu s dôverou. Hoci majú obyvatelia Slovenska viac informácií o eure a o eurozóne, dopyt po informáciách naďalej rastie,“ uzatvára správa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 729
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 531
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 059
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 678
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 640
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 229
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 893
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu