Eurokomisia: viac sa sústreďte na predzásobenie eurom

Únia sa obáva, že štartovacích balíčkov s novými slovenskými euromincami nebude v decembri dosť. Národná banka chce dať do obehu 1,2 milióna balíkov. Máme však vyše dva milióny domácností.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Slovensko sa musí po tom, čo splnilo všetky podmienky na prijatie do eurozóny, sústrediť na dokončenie príprav pre bezproblémový prechod na novú menu. Povedal to včera komisár pre hospodárske a menové záležitosti Joaquín Almunia.

„Musíte využiť zostávajúce mesiace na to, aby ste zabezpečili, že spotrebitelia a podniky budú pripravení na používanie novej meny už od prvého dňa, a že odvetvie maloobchodu prevezme a uskutoční záväzky súvisiace so spravodlivou tvorbou cien,“ povedal Almunia. Komentoval správu Európskej komisie, ktorá hodnotí prípravy Slovenska na zavedenie eura. Z nej vyplýva, že podniky majú sklz pri plánovaní množstva hotovosti, ktoré budú potrebovať, aby boli schopné vydávať v eurách od prvého dňa a vyhli sa tak dlhým radom v bankách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„Je potrebné vyvinúť ďalšie úsilie s cieľom zvýšiť objem predzásobenia eurovou hotovosťou v bankách a následne v podnikoch,“ uvádza sa v správe. Podľa komisie nemusí stačiť ani počet pripravených štartovacích balíčkov. Národná banka chce v decembri spustiť predaj balíkov euromincí v hodnote 500 korún. Má ich byť 1,2 milióna. „Podľa skúseností z iných krajín sa ukazuje, že každá domácnosť si kúpi približne jeden balíček,“ uvádza sa v správe. Slovensko má pritom približne dva milióny domácností.

Informačná kampaň k zavedeniu eura na Slovensku sa podľa komisie v posledných mesiacoch zintenzívnila a prináša už výsledky. Komisia sa odvoláva na májový prieskum eurobarometra, podľa ktorého sa približne 64 percent ľudí na Slovensku cíti byť veľmi alebo skôr dobre informovaných o prechode na euro. Vlani v septembri to bolo 51 percent ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

„Je dôležité, aby občania prijali novú menu s dôverou. Hoci majú obyvatelia Slovenska viac informácií o eure a o eurozóne, dopyt po informáciách naďalej rastie,“ uzatvára správa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 339
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 908
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 868
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 390
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu