Privádzač aj okolie dokončia o mesiac

Diaľničný privádzačv Žiline-Strážove je pred dokončením. Rozšírením cesty sa odstránili aj niekoľkokilometrové kolóny, ktoré tu vznikaliv dopravnej špičke.

Okolie privádzača zatiaľ upravené nie je.Okolie privádzača zatiaľ upravené nie je. (Zdroj: PRE SME – MICHAL FILEK)

ŽILINA. Do polovice augusta by mal byť hotový diaľničný privádzať v Žiline–Strážove. Domáci obyvatelia sú neskokojní s postupom dokončovacích prác v okolí cesty, obávajú sa, že zostane nedokončená.

Úpravu priľahlých ciest investor dokončí z vlastných peňazí, z pôvodného projektu financovaného zo zdrojov Európskej únie na to prostriedky nezostali.

Domáci v blate

Výstava privádzača zasiahla aj do životov miestnych obyvateľov. Niekoľko rokov im ho znepríjemňovali stavbári. Časť prác zasiahla aj ich majetok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Roman Rebro zo Strážova hovorí, že aj napriek tomu, že súčasne s privádzačom mala byť zrekonštruovaná cesta pred rodinnými domami, zostala tam len blatistá a kamenistá poľná cesta.

„Uprostred cesty stoja nefunkčné elektrické stĺpy,“ hovorí Rebro. Stavbári vraj zničili ploty, ale nové sa robiť nechystajú, lebo do ukončenia stavby bude treba cestu ešte niekoľkokrát rozkopať.

Dokončia všetko

Investorom stavby privádzača je Investičná výstavba a správa ciest (IVSC). Podľa pôvodného scenára mal byť dokončený už v decembri minulý rok. Riaditeľ Ivan Hlavoň potvrdil, že stavba je v súčasnosti pred dokončením a aj sprievodnú infraštruktúru dorobia v priebehu niekoľkých dní.

„V prvom rade sme museli dokončiť hlavnú trasu. Teraz dokončujeme prístupové cesty poza oporné múry,“ povedal výrobný námestník IVSC Ján Mikula. Podľa jeho slov by chceli všetko odovzdať do užívania do 15. augusta.

SkryťVypnúť reklamu

„Robila sa revízia svetelnej signalizácie a tiež prekládky inžinierskych sietí. V tejto chvíli už robíme dlažbu,“ spresnil Mikula.

Hlavoň tvrdí, že nič nezanedbajú. Aj keď sprievodnú infraštruktúru budú musieť hradiť zo svojich zdrojov. Pôvodný projekt, financovaný zo zdrojov Európskej únie, totiž nakoniec zoškrtali a nezaostali v ňom financie na takéto práce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 501
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 458
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 791
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 542
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 629
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 434
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 422
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 085
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu