Ľudia chcú krajšie pracovné prostredie a kolegov

Štvrtina amerických pracovníkov sa sťažuje na prácu v deprimujúcom prostredí. Želali by si najmä okná, ktoré sa dajú otvoriť.

Krajšia kancelária motivuje k lepším výkonom, to by mal vedieť každý zamestnávateľ.Krajšia kancelária motivuje k lepším výkonom, to by mal vedieť každý zamestnávateľ. (Zdroj: SITA)

NEW YORK - Štvrtina amerických pracovníkov sa sťažuje na prácu v deprimujúcom prostredí, ktoré by podľa nich mohlo byť vylepšené oknami, ktoré sa dajú otvoriť a lepšie vyzerajúcimi kolegami. Odhalil to prieskum.

Pracovné prostredie, ktoré považujú za depresívne bolo stiesnené, hlučné, zapáchajúce, bez prirodzeného svetla, so slabou ventiláciou, bez súkromia, tvrdí prieskum vykonaný spoločnosťou Echo Research for Ambius. Tá sa zameriava na usporiadanie interiérov a dizajnom pracovných miest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa prieskumu sa až 25 percent respondentov sťažovalo na prácu v takýchto neutešených kanceláriách.

SkryťVypnúť reklamu

Pri hľadaní spôsobov ako zlepšiť svoje prostredie si 37 percent účastníkov prieskumu želalo mať okná, ktoré sa dajú otvoriť, 16 percent by si vybralo farebnejšie namaľované steny, 11 percent opýtaných by chcelo mať atraktívnejších kolegov a 7 percent respondentov by uprednostnilo lepšiu vôňu v miestnosti, kde pracujú.

Podľa troch štvrtín účastníkov prieskumu tvrdí, že pracovné prostredie má podstatný vplyv na pohodu a motiváciu zamestnanca a priemerne každý tretí povedal, že by bol viac produktívny v atraktívnejšom prostredí.

Trištvrtiny respondentov si tiež myslia, že to, ako kancelária vyzerá je dôležité pri rozhodovaní sa o výbere zamestnania.

Telefonický prieskum spravili pre spoločnosť Ambius na vzorke 426 náhodne vybraných dospelých Američanov, ktorí sú zamestnaní na plný úväzok. Anketári zbierali údaje 11. až 14. apríla a štatistická chyba pri tomto type prieskumu sa pohybuje na úrovni 4,75 percentuálneho bodu.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Ellen Wulfhorst

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 518
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 460
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 805
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 548
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 634
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 407
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 402
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 090
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu