BRATISLAVA. Z ktorého bankomatu si manželka vybrala peniaze, alebo u ktorého obchodníka zaplatila kartou, môže manžel zistiť aj cez esemesku z banky, ak majú spoločný účet. Nemusí čakať, kým mu príde poštou bankový výpis alebo to zisťovať cez internet banking. Podmienkou je, že má aktivovanú službu zasielania esemesiek o transakciách na účte.
Môže ho to upozorniť aj na fakt, že niekto z jeho účtu vyberá peniaze neoprávnene. Napríklad vtedy, ak sa peniaze vyberajú z bankomatu v lokalite, kde majiteľ účtu či jeho partner nikdy nechodia. Vtedy by mal klient banku okamžite požiadať o zablokovanie platobnej karty.
Slovenská sporiteľňa posiela klientom esemesku aj s informáciou, kde sa bankomat nachádza, od soboty. Podmienkou je, že má aktivovanú službu SMS kuriér. „Cieľom je, aby si mohol skontrolovať vykonané transakcie a chránil sa tak pred prípadnými neoprávnenými transakciami na účte,“ zdôvodňuje vedúci oddelenia elektronického bankovníctva Michal Habarda.
Bankové karty niektorých klientov Slovenskej sporiteľne, ktorí si koncom marca vybrali z jedného z jej bankomatov v Bratislave peniaze, boli zneužité. Tým, že vložili kartu do bankomatu a zadali PIN kód, poskytli podvodníkovi dôležité údaje o ich karte. Ten ich skopíroval pomocou špeciálneho zariadenia a zhotovil falzifikáty kariet.
Informáciu o bankomate zasiela klientom aj ČSOB v esemeske o zaúčtovaní transakcie. UniCredit Bank sprístupňuje klientom cez esemesku túto informáciu len v prípade, ak platia kreditnou kartou.
VÚB banka ani Tatra banka informáciu o lokalite bankomatu alebo platobného terminálu cez esemesku neponúkajú. „Z pohľadu klienta je najdôležitejšia informácia, že jeho kartou bola zrealizovaná transakcia,“ tvrdí hovorkyňa banky Alena Walterová. V prípade, že táto transakcia bola neoprávnená, klient môže kartu okamžite zablokovať.
„Podľa nášho názoru je pre klienta dôležitejší fakt, že b-mail je zasielaný okamžite po odsúhlasení autorizačnej požiadavky bankovým systémom,“ povedal hovorca Tatra banky Boris Gandel.
Autor: of