MAGNY-COURS, BRATISLAVA. Tím Ferrari potvrdil, že trať Veľkej ceny Francúzska pri dedinke Magny-Cours asi 250 km od Paríža, mu sedí ako uliata. Vo včerajších pretekoch zopakoval vlaňajšie dvojnásobné víťazstvo, tentoraz však prešiel cieľom Brazílčan Felipe Massa pred Fínom Kimim Räikkönenom.
S nimi stál na stupni víťazov aj Talian Jarno Trulli, jeho stajňa Toyota sa dostala na pódium po troch rokoch.
Massa si pripísal 10 bodov a so 48 bodmi odsunul z 1. miesta v celkovom hodnotení po ôsmich veľkých cenách Poliaka Roberta Kubicu z tímu BMW Sauber (46 b.). Rodák zo Sao Paula je na čele majstrovstiev sveta po prvý raz v kariére a jeho meno sa začína spomínať ako nástupcu legendárneho Ayrtona Sennu - majstra sveta z rokov 1988, 1990, 1991. Brazília odvtedy nemala svetového šampióna.
„Ešte je predčasné hovoriť o majstrovi sveta, veď nie sme ani v polovici 18-dielneho šampionátu,“ krotil optimizmus 27-ročný Massa.
Šťastie sa usmialo na Massu
Scuderia z talianskeho Maranella dominovala vo Francúzsku už v sobotňajšej kvalifikácii, Räikkönen si vybojoval najlepšie miesto na štarte pretekov pred Massom.
Tímu Ferrari zahralo do kariet, že v kvalifikácii tretí Brit Lewis Hamilton sa musel po treste z predchádzajúcej VC Kanady posunúť o desať miest dozadu a aj druhý jazdec McLarenu Heikki Kovalainen štartoval po treste za nedisciplinovanosť v kvalifikácii až z 10. miesta.
V nudných pretekoch potom vozidlá Ferrari jazdili ďaleko pred konkurenciou. Obhajca titulu majstra sveta Räikkönen však na začiatku druhej polovice z celkových 70 kôl pre technické problémy nečakane spomalil a Massa ho v 38. kole bez problémov predbehol.
„Za normálnych okolností by som Kimiho asi nedostihol,“ priznal v cieli Massa. „Beriem to ako darček, že som sa dostal na prvé miesto a mohol som tak vyhrať. Dnes som mal šťastie. Fantastické, vôbec som to nečakal.“
Kimi mal problém s výfukom
Keď na tlačovej besede po pretekoch chválil Massa skvelú prácu mechanikov Ferrari, jeho kolega Räikkönen, sediaci vedľa, sa len nespokojne pomrvil.
„Neviem, čo sa zrazu stalo s mojím autom,“ opisoval problémy s výfukom. „Stratilo výkon a rýchlosť, Massa sa ľahko dostal predo mňa. Som sklamaný. Našťastie, mali sme výrazný náskok a druhé miesto som udržal. No jazdiť ešte dve kolá navyše, možno by som ani nedošiel do cieľa.“
Räikkönen konečne bodoval po dvoch neúspešných pretekoch v Monaku a v Kanade, znova sa vrátil do hry o titul. Na lídra Massu stráca päť bodov.
Hamilton s dvoma trestmi
Tretí v cieli Jarno Trulli mal za Massom takmer polminútovú stratu, ale tešil sa ako víťaz. „Tvrdo som bojoval s jazdcami v autách, ktoré boli možno rýchlejšie ako naše,“ vravel sympatický Talian. „A keď začalo drobno pršať, musel som si dať pozor, aby som neurobil žiadnu chybu. Vyšlo to.“
Poliak Kubica, víťaz z Montrealu, sa ohrial na čele MS iba dva týždne. V Magny-Cours „vyžmýkal“ zo svojho auta len 5. miesto.
„Trať vo Francúzsku bola celkom iná než v Kanade, tu naše vozidlá nemali potrebnú rýchlosť,“ vysvetľoval športový riaditeľ tímu BMW Sauber Mario Theissen.
Po havárii v Montreale vyšiel bodovo naprázdno aj v Magny-Cours vlaňajší vicemajster sveta Hamilton z tímu McLaren. Nielenže po treste musel štartovať až z 13. miesta, ale navyše v pretekoch pykal za skrátenie trate pri predbiehaní - v 17. kole musel prejsť boxovou uličkou a prepadol sa. Skončil až desiaty.
„Lewis mohol v pretekoch bojovať s jazdcami Ferrari, ale po dvoch úderoch zostal bez bodu. Nič to, o dva týždne v Británii zaútočíme znova,“ oznámil technický šéf tímu McLaren-Mercedes Norbert Haug. Hamilton má teraz 10-bodovú stratu na Massu.
Veľká cena Francúzska
(70 kôl, 308,586 km):
1. Massa (Braz.) Ferrari 1:31:20,245 h, 2. Räikkönen (Fín.) Ferrari +17,984 h, 3. Trulli (Tal.) Toyota +28,250, 4. Kovalainen (Fín.) McLaren +28,929, 5. Kubica (Poľ.) BMW +30,512, 6. Webber (Austr.) Red Bull +40,304, 7. Piquet (Braz.) Renault +41,033, 8. Alonso (Šp.) Renault +43,372.
l Poradie MS po 8 z 18 pretekov: 1. Massa 48 bodov, 2. Kubica 46, 3. Räikkönen 43, 4. Hamilton 38, 5. Heidfeld 28, 6. Kovalainen 20, 7. Trulli a Webber po 18.
l Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 91, 2. BMW Sauber 74, 3. McLaren-Mercedes 58.
Autor: tvo