Náš zákazník, náš pán

Všetko sa mení závratným tempom. Niekedy sa nestačím čudovať. Kedysi bol čašník v reš­taurácii na to, aby vás obslúžil, dnes, aby odrádzal od konzumácie.

Všetko sa mení závratným tempom. Niekedy sa nestačím čudovať. Kedysi bol čašník v reš­taurácii na to, aby vás obslúžil, dnes, aby odrádzal od konzumácie.

Ste unavení nákupmi a chcete si vydýchnuť a načerpať nové sily? Presne táto veta je napísaná na webovej stránke Pizzerie Toscana v nitrianskom Maxe. Výstižnejšie by bolo: Ak sa chcete dobre nasrdiť, zavítajte k nám.

Skúste si pýtať kofolu. Čašník prevráti oči a s pohŕdaním v hlase povie: „To tu my nemáme.“ Stojí a čaká, namiesto aby ponúkol, čo majú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

„A čo máte?“ prekvapíte ho otázkou.

Chvíľu loví v pamäti a vymenuje pár nápojov, na ktoré nemáte chuť, pretože sú presladené a neuhasia smäd.

Vyslovíte požiadavku, aby vám do minerálky pridal v pomere dva ku jednej džús, čo odmietne, zasa s úškrnom, že môže priniesť iba minerálku zvlášť a džús zvlášť vo fľaši. Namiešať si to máte sami.

Po proteste, že také množstvo tekutiny nevypijete, stratí trpezlivosť a odporučí vám: „Však tu nemusíte byť, môžete ísť aj inam.“

Mal pravdu. Nemuseli sme tam byť a po jeho odporučení sme ani dlhšie neboli. Ale bez nás, zákazníkov, tam nemusí byť ani on. Majiteľ by ho asi nepochválil za to, že mu vyháňa zákazníkov.

A nie je to svetlá výnimka. Nechcem zovšeobecňovať, ale nestalo sa prvýkrát, že sa personál tváril, akoby ste ho obťažovali.

SkryťVypnúť reklamu

Uznávam, že je dosť náročné a namáhavé behať celý deň a obsluhovať hostí, ale tiež tam nemusí byť. Nikto ho nenúti, aby robil prácu, ktorá ho nebaví.

koziakova.blog.sme.sk

Autor: Iveta Kožiaková

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 670
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 452
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 394
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 444
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 624
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 966
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu