Minulý víkend sa skončil v Cannes najuznávanejší festival reklamy Cannes Lions. Pre fanúšikov webu a interaktívnej reklamy z neho v pamäti ostane najviac práca japonskej agentúry Projector nazvaná Uniqlock. Prečo?
Uniqlo je japonská značka oblečenia na voľný čas. Prvý obchod otvorila v roku 1984 v Hirošime, dnes ich má vyše 750, väčšinu v Japonsku. Pred siedmimi rokmi otvorila prvý obchod v Londýne, nasledovali Šanghaj, Soul, ba dokonca New York. Aby Uniqlo podporilo obchodnú expanziu na globálne trhy, potrebovalo začať budovať znalosť značky medzinárodne. Ešte pred pár rokmi si expandujúce odevné značky nevedeli globálny marketing predstaviť bez televíznych spotov, inzerátov a bilbordov. Aby zaujali, potrebovali šokovať ako napríklad Benetton fotografiami bozkávajúcich sa mníšok či HIV pacientom na smrteľnej posteli.
Uniqlo - Unique Clock - Uniqlock
Uniqlo na to ide inak. Zameral sa na súčasných mladých ľudí, ktorí pomaly už od narodenia dýchajú „online kyslík“. Používa minimalistický design - jednoduché tričká v 20 rôznych farebných odtieňoch, úhľadný vzhľad predajní, či samotné čeveno-biele logo. Ako ďalšiu ingredienciu svojej značky využíva fonetiku svojho názvu - „juniklo“, čo znie ako „unique“ (anglicky: jedinečný) a „clock“ (anglicky: hodiny) - „Uniqlock“. Alebo „united clock“ (spojené hodiny).
Uniqlock je kampaň postavená na koncepte TANEC x HUDBA x HODINY. Ide o fúziu tanečných figúr, zhudobnených časových signálov a funkcie hodín. Na Webovej stránke (www.uniqlock.jp) návštevník vidí neustále prebiehajúce videosekvencie, v ktorých skupina tanečníkov tancuje do rytmu hudby japonského DJ-ja Tamoyuki Tanaka, pričom každých päť sekúnd sa na obrazovke zjavuje aktuálny čas. Je to 24–hodinová prezentácia oblečenia Uniqlo.
Všade na svete
V lete sú tanečníci oblečení do tričiek, na jeseň do kašmírových svetrov. Vždy o polnoci tanečníci prechádzajú do spiaceho módu. Na mape world.uniqlock sa objavujú mestá a počet prihlásených používateľov, ktorí sú prelinkovaní s Uniqlock stránkou. Jedným klikom sa tak môžete ocitnúť na blogu používateľa značky kdekoľvek na svete. Stránka už umožňuje aj presah do služieb takzvaných sociálnych sietí a mobilov. Podľa posledných správ tento web už zaznamenal vyše 100 miliónov zhliadnutí z 212 krajín sveta a Uniqlock ako súčasť svojho blogu používa v súčasnosti približne 34 500 blogerov.
Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants