Tanec, hudba a hodiny japonskej Uniqlo

Minulý víkend sa skončil v Cannes najuznávanejší festival reklamy Cannes Lions. Pre fanúšikov webu a interaktívnej reklamy z neho v pamäti ostane najviac práca japonskej agentúry Projector nazvaná Uniqlock. Prečo?

(Zdroj: UNIQLOCK.JP)

Minulý víkend sa skončil v Cannes najuznávanejší festival reklamy Cannes Lions. Pre fanúšikov webu a interaktívnej reklamy z neho v pamäti ostane najviac práca japonskej agentúry Projector nazvaná Uniqlock. Prečo?

Uniqlo je japonská značka oblečenia na voľný čas. Prvý obchod otvorila v roku 1984 v Hirošime, dnes ich má vyše 750, väčšinu v Japonsku. Pred siedmimi rokmi otvorila prvý obchod v Londýne, nasledovali Šanghaj, Soul, ba dokonca New York. Aby Uniqlo podporilo obchodnú expanziu na globálne trhy, potrebovalo začať budovať znalosť značky medzinárodne. Ešte pred pár rokmi si expandujúce odevné značky nevedeli globálny marketing predstaviť bez televíznych spotov, inzerátov a bilbordov. Aby zaujali, potrebovali šokovať ako napríklad Benetton fotografiami bozkávajúcich sa mníšok či HIV pacientom na smrteľnej posteli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Uniqlo - Unique Clock - Uniqlock

Uniqlo na to ide inak. Zameral sa na súčasných mladých ľudí, ktorí pomaly už od narodenia dýchajú „online kyslík“. Používa minimalistický design - jednoduché tričká v 20 rôznych farebných odtieňoch, úhľadný vzhľad predajní, či samotné čeveno-biele logo. Ako ďalšiu ingredienciu svojej značky využíva fonetiku svojho názvu - „juniklo“, čo znie ako „unique“ (anglicky: jedinečný) a „clock“ (anglicky: hodiny) - „Uniqlock“. Alebo „united clock“ (spojené hodiny).

Uniqlock je kampaň postavená na koncepte TANEC x HUDBA x HODINY. Ide o fúziu tanečných figúr, zhudobnených časových signálov a funkcie hodín. Na Webovej stránke (www.uniqlock.jp) návštevník vidí neustále prebiehajúce videosekvencie, v ktorých skupina tanečníkov tancuje do rytmu hudby japonského DJ-ja Tamoyuki Tanaka, pričom každých päť sekúnd sa na obrazovke zjavuje aktuálny čas. Je to 24–hodinová prezentácia oblečenia Uniqlo.

SkryťVypnúť reklamu

Všade na svete

V lete sú tanečníci oblečení do tričiek, na jeseň do kašmírových svetrov. Vždy o polnoci tanečníci prechádzajú do spiaceho módu. Na mape world.uniqlock sa objavujú mestá a počet prihlásených používateľov, ktorí sú prelinkovaní s Uniqlock stránkou. Jedným klikom sa tak môžete ocitnúť na blogu používateľa značky kdekoľvek na svete. Stránka už umožňuje aj presah do služieb takzvaných sociálnych sietí a mobilov. Podľa posledných správ tento web už zaznamenal vyše 100 miliónov zhliadnutí z 212 krajín sveta a Uniqlock ako súčasť svojho blogu používa v súčasnosti približne ­ 34 500 blogerov.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 784
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 618
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 739
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 651
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 623
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 327
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 147
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu