BRATISLAVA. Od začiatku mája je možné preniesť si telefónne číslo automaticky aj k tretiemu mobilnému operátorovi O2. Predtým spoločnosť poskytovala túto službu manuálne. Bol to zdĺhavý administratívny proces, ktorý odrádzal zákazníkov od zmeny operátora.
„Nárast žiadostí po 5. máji bol obrovský, za jeden mesiac sme ich zaznamenali takmer toľko ako za celé obdobie manuálneho prenosu,“ povedal hovorca spoločnosti O2 René Parák.
Po spustení automatického prenosu zaznamenala spoločnosť O2 podľa Paráka 658 žiadostí od klientov Orangeu a 368 od T-Mobilu. Za predchádzajúcich 7 mesiacov spoločnosť dostala 1058 žiadostí od klientov Orangeu a 614 od T-Mobilu. Reálne prenesená bola približne tretina žiadostí.
Starí hráči vraj zmenu necítia
T-Mobile počet žiadostí o prenos čísla podľa hovorcu spoločnosti Andreja Garguláka neeviduje. O prenos totiž žiadajú aj zákazníci, ktorí sú stále viazaní zmluvou, a teda nie je možné im číslo preniesť. „Už pred spustením prenositeľnosti v roku 2006 sme neočakávali veľký záujem zákazníkov o túto službu,“ povedal. Predpoklady spoločnosti sa podľa neho potvrdili.
Od spustenia automatizovanej prenositeľnosti aj s tretím operátorom O2 zostal počet žiadostí podľa Garguláka na úrovni, ktorá je z pohľadu odlevu či prílevu zákazníkov zanedbateľná. „O prenesenie čísla požiadalo od spustenia služby spolu menej ako pol percenta spomedzi všetkých zákazníkov na Slovensku,“ povedal.
Podobne hodnotí automatický prenos čísla s tretím operátorom aj spoločnosť Orange. „Žiadnu zmenu v záujme o prenos telefónnych čísel sme nezaznamenali,“ povedal hovorca spoločnosti Orange Peter Toth.
Zjednodušenie prenosu bude
Maximálna lehota na posúdenie žiadosti zákazníka a prenesenie čísla medzi operátormi je 25 pracovných dní. „Telekomunikačný úrad vidí priestor na podstatné skrátenie lehôt, odstránenie poplatkov a na zjednodušenie celého procesu,“ povedal jeho hovorca Roman Vavro. Podľa neho, ak je možné aktivovať si služby telefonicky, zaslaním SMS a podobne, prečo by to nemalo byť možné aj pri prenositeľnosti čísla.
Prenos v súčasnosti podľa neho spomaľujú hlavne administratívne bariéry ako opakované žiadosti, plnomocenstvo a súhlas so spracovaním osobných údajov, či osobný podpis žiadateľa.
„Úrad už pripravuje zmeny,“ povedal Vavro. Tie sú podľa neho potrebné, ale aj u operátorov, ide napríklad o zrušenie poplatkov za prenos čísla. Pri prenesení čísla zo spoločnosti Orange musíte operátorovi zaplatiť poplatok 599 korún. U T-Mobilu vás to vyjde o dvesto korún lacnejšie. Spoločnosť O2 neúčtuje za odchod žiadne poplatky.
Spoločnosť Orange nám do uzávierky údaje o prenesených číslach nezaslala.
Kliknite - obrázok zväčšíte.