Vysoké pracovné nasadenie, vernosť firme a jej zámerom, hrdosť na svojho zamestnávateľa – to sú niektoré z vlastností, ktoré by firmy chceli vidieť u svojich zamestnancov. Takéto vzťahy si dokážu so svojimi ľuďmi vytvoriť ti zamestnávatelia, ktorí sa zaujímajú o ich potreby. A potom vďaka zaangažovanosti zamestnancov dosahujú lepšie obchodné výsledky ako konkurencia.
Prečo chcú byť dobrí?
Na štúdii sa zúčastnilo okolo 120tisíc zamestnancov, 3000 top–manažérov z 591 spoločností v 12 krajinách strednej Európy – dokazuje to, že pre firmy má zmysel zviditeľniť sa ako dobrý zamestnávateľ. To je zrejme to najmenej, o čo sa pri dnešnom nedostatku talentov môže firma usilovať.
Tí, ktorí prirovnávajú vzťah medzi pracovníkom a firmou k láske, zároveň vidia aj ďalšiu podobnosť: prvé vzplanutie trvá maximálne rok a pol – potom nadšenie nového pracovníka dramaticky klesá. Vtedy je chvíľa, na ktorú čakajú lovci hláv a konkurencia – ponúknu človeku novú výzvu.
Tí dobrí zamestnávatelia si podľa štúdie Hewit dokážu ubrániť svoje záujmy aj v tejto situácii, lebo vedia, čo si chránia: do každého zamestnanca už investovali priveľa úsilia a financií, aby ho nechali ujsť; priemerný zamestnávateľ totiž investuje do vzdelávania a tréningov jedného okolo 1400 eur ročne.
Malé a stredné firmy
l 1. Microsoft – Slovinsko
l 2. 3M – Česká republika
l 3. Telerik – Bulharsko
l 4. Hofmann Personal Leasing – Rakúsko
l 5. Cisco Systems – Poľsko
l 6. Debrecen Heat Supply Close Company – Maďarsko
l 7. American Express – Poľsko
l 8. Agrofirma Sumy – Nasinnya – Ukrajina
l 9. Cisco Systems – ČR
l 10. Microsoft – Slovensko
Veľké firmy
l 1. Moscow McDonalds – Rusko
l 2. GlaxoSmithKline – Bulharsko
l 3. Logos – Česko
l 4. Market Ltd– Maďarsko
l 5. Microsoft – Rusko
l 6. Microsoft – Poľsko
l 7. McDonalds – Bulharsko
l 8. TH Megapolis LLC
„TM Khortitsa“ – Ukrajina
l 9. Mars Sales – Maďarsko
l 10. GlaxoSmithKline – Rusko
Autor: gal