Musíte platiť navyše, keď cestovná kancelária zvýši cenu zájazdu?
Ak to urobila preto, že stúpli dopravné náklady, vrátane cien pohonných látok, letiskových alebo prístavných poplatkov, či došlo k zmene kurzu koruny použitého na určenie ceny zájazdu v priemere o viac ako päť percent a stihla to do 21. dňa pred začatím zájazdu, má na zvýšenie ceny právo. Ak však o tom najmenej 21 dní pred začiatkom pobytu nezašle písomné oznámenie, nemusíte rozdiel medzi cenou pôvodného a zdraženého zájazdu zaplatiť.
Máte nárok na náhradu, keď zrušila zájazd niekoľko dní pred začiatkom pobytu?
Odškodnenie nad rámec ceny, ktorú ste zaplatili za zájazd, v tomto prípade závisí od termínu, v akom zájazd zrušila. Podľa zákona máte právo na primeranú náhradu škody, ak ho cestovná kancelária zruší v lehote kratšej ako 20 dní pred termínom začatia. Iné kompenzácie závisia od konkrétnych okolností a zmluvných podmienok.
Autor: den