BRATISLAVA. Za meškanie lietadla, ubytovanie v inom než objednanom hoteli, či slabšiu ponuku jedál sa môžete, ale nemusíte dočkať kompenzácie. Závisí to od prístupu, aký cestovka zvolí. Vyplýva to z odpovedí na otázky, ktoré SME zaslalo vybraným cestovkám.
Nič alebo zľava
Spomedzi cestovných kancelárií, ktoré na otázky reagovali, by bola zľavu v najviac prípadoch ochotná poskytnúť Ruefa CS. Podľa jej konateľky Anny Vargovej by mal nárok na zľavu pri meškaní lietadla dlhšom ako štyri hodiny, tiež vtedy, ak by strava nezodpovedala opisu v katalógu a päť percent z ceny zájazdu by mohol dostať pri ubytovaní v inom hoteli, ležiacom ďalej od pláže než pôvodný.
Klient Kartago Tours ubytovaný do iného hotela rovnakej alebo vyššej úrovne, bez ohľadu na jeho umiestnenie či ďalšie vybavenie a služby nemá nárok na finančnú náhradu. Uviedla to Lucia Ďurannová z tejto CK.
Ak sa vyskytnú podstatné rozdiely v rozsahu objednaných a poskytovaných služieb aj pri hoteloch rovnakej kategórie, klienti môžu mať nárok na kompenzáciu. Tvrdí to riaditeľka Satur Travel Eleonóra Fedorová. Klient Čedoku síce podľa podmienok na náhradu v tomto prípade nárok nemá, no Adrian Siekel vraví, že by mu ju asi cestovka priznala.
Peniaze za to, že získal izbu s výhľadom na inú než objednanú stranu (more), by klientovi cestovné kancelárie vrátili len ak si ju vyžiadal a zaplatil. Tiež vtedy, ak je v katalógu uvedené, že všetky izby v danom hoteli majú výhľad na more.
Verejná a hotelová pláž
Čistotu pláže síce reklamovať môžete, no je otázne, či uspejete. Túto oblasť si cestovné kancelárie ošetrili v zmluvných podmienkach šikovnými formulkami, podľa ktorých za znečistenie pláže nezodpovedajú.
Ak je pláž verejná, čo je prípad Grécka, Bulharska či Španielska, pochodíte s reklamáciou jej čistoty či charakteru ťažko. Ak patrí k hotelu, tak šancu máte. Aj v tomto prípade však cestovky odlišujú čistotu pláže, na ktorú vplyv majú, od čistoty mora, ktorú ovplyvniť nedokážu.
Ako reagovali cestovky
Z jedenástich oslovených sedem vôbec neodpovedalo,
štyri, ktoré reagovali, sa zhodli v názore na náhradu za iný výhľad, priznali by ju klientovi, ak si výhľad na more zaplatil.
Zľavu pri meškaní lietadla dlhšom ako štyri hodiny by priznala len Ruefa Reisen.
Autor: den