Za slabé služby patrí náhrada

Podľa platnej legislatívy máte v istých situáciách na finančnú náhradu nárok.

Vzdialenosť hotela od mora a škála služieb, ktoré hotel ponúka, sú dôležité kritériá pri výbere zájazdu. Ak sa realita líši od ponuky v katalógu, dovolenkára to znechutí.Vzdialenosť hotela od mora a škála služieb, ktoré hotel ponúka, sú dôležité kritériá pri výbere zájazdu. Ak sa realita líši od ponuky v katalógu, dovolenkára to znechutí. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

BRATISLAVA. Odlet prepravca posúva a na letisku čakáte hodiny, ktoré ste už mohli prežiť pri mori. Dlho ste vyberali, kým ste sa rozhodli pre najvhodnejší hotel, no po príchode vás ubytujú v inom. Chceli ste izbu s výhľadom na more, namiesto toho sa dívate na ulicu či do dvora. Objednali ste si polpenziu, ale jedla na stoloch nie je dostatok.

To sú najčastejšie situácie, ktoré dokážu znepríjemniť pobyt pri mori. Na čo máte, ak sa prihodia práve vám nárok? Spýtali sme sa troch advokátov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V posunoch odletov sa istia

SkryťVypnúť reklamu

Cestovné kancelárie vo všeobecne záväzných podmien­kach upozorňujú na možnosť posunu odletu, ako aj na to, že prvý a posledný deň je určený na zabezpečenie dopravy, a teda sa nepovažuje za deň plnohodnotného rekreačného pobytu. Z tohto pohľadu sú kryté, tvrdia, že starostlivosť na letisku by mal zabezpečiť prepravca.

„Zmluvné podmienky zmeny umožňujú. Seriózne cestovné kancelárie rozpoznáte podľa toho, že vám termíny príletov a odletov oznámia v dostatočnom časovom predstihu,“ vraví Vladimír Neuschl.

Náhrada chýbajúcich služieb

Ak cestovná kancelária nemôže ubytovať klienta v objednanom hoteli, musí zabezpečiť, aby bol ten náhradný porovnateľnej alebo vyššej kategórie ako ten, ktorý si zaplatil.

Problém nastane v prípade, ak náhradný hotel nie je porovnateľný s pôvodným vo všet­kých smeroch, teda leží ďalej od mora či nemá animačné programy, s ktorými klient počas dovolenkového pobytu počítal.

SkryťVypnúť reklamu

Ak mu organizátor neponúkne inú kompenzáciu, má podľa Neuschla nárok na vrátenie časti peňazí. „Ak pokračovanie zájazdu nemožno zabezpečiť inak ako prostredníctvom služieb nižšej kvality, než sú uvedené v zmluve, je cestovná kancelária povinná vrátiť klientovi rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami,“ vraví Ondrej Laciak.

Výhľad a strava v zmluve

Pri finančnom odškodnení za izbu, ktorá nie je orientovaná na želanú stranu, sú oslovení advokáti zajedno. Klient má naň nárok v prípade, ak túto požiadavku uviedol do zmluvy o zájazde. Nestačí, ak ho pracovník cestovky pri uzatváraní zmluvy slovne ubezpečí, že v hoteli sú izby s výhľadom na more, zdôrazňuje Laciak.

„Kompenzácie sa môže domáhať, ak si v zmluve výslovne vyhradil, že chce izbu s takým výhľadom,“ dodáva Neuschl.

SkryťVypnúť reklamu

To, čo cestovka písomne deklaruje, je dôležité aj pre mož­nosť reklamácie stravy, ktorá je zahrnutá do ceny zájazdu. „Záväzné je to, čo je ustanovené v zmluve,“ tvrdí Laciak.

Podľa Neuschla sa klient môže o náhradu za slabú ponuku či nedostatok jedla uchádzať, ak cestovná kancelária v svojej ponuke jednoznačne deklarovala jeho podobu. Varuje pred nič nehovoriacimi formuláciami typu „kontinentálne raňajky“.

Ak sa problém s ponukou či množstvom jedla vyskytne, Daniela Lakatošová radí klientom bezodkladne uplatniť nároky písomne u delegáta cestovnej kancelárie, aby mali písomný doklad.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 942
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 958
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 538
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 912
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 166
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 401
  7. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 367
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 135
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu