BRATISLAVA. Aj keď ste si kupovali zájazd v cestovnej kancelárii a s ňou ste uzavreli zmluvu, pri meškaní lietadla či zrušení letu by sa o vás mala postarať letecká spoločnosť. Uvádzajú to vo všeobecne záväzných záväzných podmienkach organizátori zájazdov, tí si túto povinnosť ošetria v zmluve s prepravcom.
Cestovnú kanceláriu treba určite kontaktovať vtedy, ak servis zakotvený v európskom nariadení letecká spoločnosť klientom nezabezpečí.
Podľa smernice, ktorá sa vzťahuje aj na mimoeurópske destinácie, ak je miestom odletu a príletu slovenské letisko, má cestujúci pri dlhšom ako dvojhodinovom meškaní nárok na občerstvenie zodpovedajúce času čakania, prípadne aj na ubytovanie. Prepravca by mal klientovi čakajúcemu na odlet ponúknuť maximálne dva bezplatné telefónne hovory, emaily či faxové správy.
Pri meškaní nad päť hodín musí klientovi vrátiť peniaze za letenku alebo ho pri najbližšej príležitosti bezplatne dopraviť do pôvodného miesta odletu.
Autor: den