Na zájazde chcite všetko, čo ste zaplatili

Nespokojnosť so službami počas zájazdu treba prejaviť hneď. Reklamáciu podať do troch mesiacov od návratu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Štvorčlenná rodina zaplatí za dvojtýždňový zájazd k moru s cestovnou kanceláriou desiatky tisíc korún. Ak je so službami spokojná, vrátia sa jej peniaze, aj keď nepriamo, zrelaxovaním jej členov. Ak však služby počas pobytu nie sú také, ako organizátor sľúbil, mala by trvať na vrátení časti peňazí, ktoré za pobyt zaplatila.

Hotel nesmie byť horší

Zrejme najviac výhrad klientov cestovných kancelárií sa každoročne týka ubytovania. Aj keď si ho totiž vyberú podľa svojich predstáv, nie vždy sa do zaplateného hotela aj dostanú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Organizátori zájazdov tvrdia, že túto skutočnosť nedokážu ovplyvniť, pretože ju spôsobujú hoteliéri. „Kalkulujú s istým percentom storna objednávok a obsadzujú kapacity hotela na viac ako sto percent. Ak sa ich predpoklady nenaplnia a všetky objednávky sa potvrdia, nedokážu ubytovať všetkých klientov, hoci boli riadne a v predstihu objednaní,“ vraví Lucia Ďurannová z Kartago Tours.

Podľa zákona by v takom prípade mal klient získať izbu v hoteli rovnakej či vyššej úrovne. Ak má náhradné ubytovanie oproti pôvodnému isté nevýhody, mal by žiadať o kompenzáciu. Väčšiu šancu uspieť pri reklamácii má vtedy, ak sú parametre služieb čo naj­konkrétnejšie definované v zmluve. Preto ak zistí, že pri kúpe zájazdu niečo z nich cestovka do zmluvy nepreniesla, podľa advokátky Viery Kubicovej by si to mal dať ešte pred začiatkom zájazdu do nej dopísať.

SkryťVypnúť reklamu

Delegát by mal podnet prijať

Ak dovolenkár po ubytovaní sa zistí, že niektoré zo služieb nezodpovedajú tomu, čo si zaplatil, mal by sa obrátiť na delegáta cestovnej kancelárie. Keď v mieste pobytu chýba, či nepristupuje ústretovo, mal by nedostatky zdokumentovať.

V prípade, že zástupca cestovky v letovisku je, ale tvrdí, že nie je v jeho si­l­ách zabezpečiť nápravu, mal by klient trvať na spísaní záznamu s uvedením dôvodov nespokojnosti a potvrdením jej prijatia delegátom.

Podľa konateľky Ruefa CS Anny Vargovej musí klient stanovisko delegáta priložiť ku každej reklamácii, ktorú si treba písomne uplatniť najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu. „Bez protokolu bude akákoľvek reklamácia zamietnutá,“ dodáva Vargová.

Slovenská obchodná inšpekcia však upozorňuje, že cestovná kancelária je povinná reklamáciu po návrate prijať aj vtedy, keď neexistuje písomný záznam o reklamácii z pobytu. „Nemôže jej prijatie podmieňovať predložením záznamu z miesta pobytu,“ tvrdí hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošová.

SkryťVypnúť reklamu

Odpoveď do tridsiatich dní

Na písomnú reklamáciu musí podľa zákona dostať objednávateľ zájazdu odpoveď do 30 dní od dátumu jej uplatnenia. Keď ju cestovka zamietne, musí uviesť dôvod.

Ak sa v zákonom stanovenej lehote nedočká odpovede, môže sa obrátiť s podnetom na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Tá síce nemá právo vstupovať do reklamačného konania, dohliada však na dodržiavanie lehoty na vybavenie reklamácie. Preveruje tiež prítomnosť delegáta počas zájazdu a dodržiavanie informačných povinností cestovnými kanceláriami.


Cestovná kancelária nemôže prijatie reklamácie podmieňovať predložením záznamu z miesta pobytu.

Slovenská obchodná inšpekcia

Môže sa hodiť

Dôležité telefónne číslo

Vo všetkých členských krajinách Európskej únie okrem Bulharska funguje bezplatné núdzové číslo 112. V prípade nehody, úrazu či akútneho problému by ste sa naň mali dovolať aj zo slovenského mobilu s roamingom.

SkryťVypnúť reklamu

Užitočné adresy

Zoznam cestovných kancelárií, poistených proti úpadku zverejnila Slovenská obchodná inšpekcia na www.soi.sk.

Recenzie letovísk a hotelov a postrehy klientov objavíte na www.dovolenky.com.

Čo stojí zmena

Aeolus - 200 Sk/46 a viac dní *, 500 Sk/20 až 45 dní*, 1000 Sk/ 10 až 19 dní*, 1500 Sk/menej ako 10 dní*

Čedok – 500 Sk/ 46 a viac dní*

Globtour - 1000 Sk/14 dní*

Hechter - 800/1000/1500 Sk podľa dopravy/ 46 a viac dní*

Hydrotour – 500 Sk/ 21 a viac dní*

Kartago Tours - 1000 Sk/10 dní*

Koala Tours – 1000 Sk

Ruefa - 1000 Sk/46 a viac dní*

Satur - 200 Sk/30 dní*

Sunny Days – 1000 Sk/ do dvoch pracovných dní*

Tip Travel - 1000 Sk/14 a viac*

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 920
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 954
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 637
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 895
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 996
  6. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 2 546
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 388
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu