BRATISLAVA. Poisťovne pôsobiace na Slovensku sa zaviazali, že prechod na spoločnú európsku menu od prvého januára budúceho roka nezneužijú vo svoj prospech. A budú voči svojim klientom postupovať férovo a eticky.
Tento záväzok prezentovali prostredníctvom prihlásenia sa asociácie k Etickému kódexu pre zavedenie eura. „Zároveň verejne deklarujeme, že členovia asociácie urobia všetko preto, aby proces zavedenia eura v poisťovníctve prebehol pre klienta jasným spôsobom,“ povedal minulý týždeň prezident Slovenskej asociácie poisťovní Roman Holček.
Do pobočky ísť nemusíme
Poisťovne sa budú snažiť podľa prezidenta asociácie uľahčiť klientom prechod na euro v maximálnej miere. „Klienti vôbec nemusia pre prechod na euro do poisťovne prísť,“ povedal Holček. Informácie o postupe poisťovní budú na dostupných miestach, teda na ich weboch a predajných miestach.
Poisťovne by mali zariadiť všetko potrebné s existujúcimi poistnými zmluvami, pričom tie zostanú podľa pravidla zachovania právnych vzťahov nezmenené, sumy v nich automaticky prerátajú poisťovne aj bez požiadania klientov.
Férovýpostup
Poisťovne sa tiež zaviazali, že zaokrúhľovaním súm nebudú poškodzovať klientov. „Náklady na zavedenie eura klienti nepocítia,“ dodal Holček. Problémy by klienti poisťovní nemali mať ani pri platení poistného v prechodnom období. „Sprievodný list vysvetlí, ktorú sumu má klient zaplatiť, či v korunách, alebo v eurách,“ povedal Holček.
Poisťovne sa rozhodli zriadiť etický výbor. Ten bude posudzovať pôsobenie poisťovní na trhu, ako aj sťažnosti klientov.