Virtuálny svet vždy odráža ten skutočný

Čím viac postupuje miera internetizácie spoločnosti, tým viac sa marketéri zaujímajú o to, ako internet využiť na šírenie posolstiev o svojich značkách. Svojím zmýšľaním, ukotveným hlboko v minulom storočí, sa usilujú mať pod kontrolou všetky, teda aj vir

tuálne komunikačné kanály.

Čím viac postupuje miera internetizácie spoločnosti, tým viac sa marketéri zaujímajú o to, ako internet využiť na šírenie posolstiev o svojich značkách. Svojím zmýšľaním, ukotveným hlboko v minulom storočí, sa usilujú mať pod kontrolou všetky, teda aj virtuálne komunikačné kanály.

Ich zámerom je zasiahnuť čo najširšie publikum spotrebiteľov. Preto na internet nastražujú pasce v podobe mnohých foriem bannerovej reklamy, širia virálne videá, vytvárajú microsity... Nedochádza im, že čím viac blikajúcich a rolujúcich bannerov na webovú stránku umiestnia, tým väčšiu nevôľu u používateľov internetu vyvolajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Web 2.0 nie je bublina

V súčasnosti sa veľa hovorí o Web 2.0. Mnohí si myslia, že je to bublina, ktorá spľasne rovnako rýchlo ako „dot.com bublina“ zo začiatku tisícročia. Nejde o názov, faktom je, že internet sa vyvíja, mení sa.

Dnes už nie je ani tak o obsahu, ale skôr o komunite, konverzácii, spolupráci a o spoluvytváraní. Je to svet, v ktorom marketingové pojmy ako „posol­stvo“, „riadenie“, „komunikačné kanály“ či „cieľové skupiny“ nemajú už prakticky žiadne miesto.

Lenže viacerí marketéri žijú v zajatí mýtov, ktoré im bránia naplno využiť potenciál internetu druhej, tretej, x-tej generácie. O aké mýty ide, pokúsila sa zistiť agentúra Proximity, ktorá uskutočnila online prieskum v 19 krajinách sveta. Súčasťou rozsiahleho projektu boli tiež hĺbkové rozhovory s bloggermi, online hráčmi a „virtalistami“, doplnené o etnografické pozorovania a semiotické analýzy identít ich zástupcov vo virtuálnom svete - avatarov.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko je inak

Prieskum odhalil týchto šesť základných mýtov o internete:

1. Internet používajú len samí fanatici a úchyláci.

2. Nadovšetko je jasné, čo je realita a čo je fikcia.

3. Každý rozmýšľa a správa sa úplne inak.

4. Vládne tam anarchia a bezprávie.

5. Je to samé porno.

6. „Zblbne ťa to“.

Veru tak, ani jeden mýtus nie je pravdivý.


Neveríte? Tak, schválne, ktorý mýtus? Napríklad číslo 2: je vždy zrejmé, čo je skutočné, reálne a čo už nie je. V poriadku: čoraz viac žijeme v „medzisvete“ - na zastávke autobusu, na letisku, v nákupno–zábavnom centre, v kaviarni – na miestach, kde nezostávame natrvalo. Online komunity určitým spôsobom odzrkadľujú tento spôsob života: krátke konverzácie, povrchné medziľudské vzťahy budované na ustavičnom premiestňovaní sa. Mnoho blízkych ľudí napríklad nemôže byť spolu, no vďaka internetu a technológiám ako Skype či ICQ sú aj napriek tomu stále spolu. Alebo chcete povedať, že ich virtuálne partnerstvo nie je reálne?

SkryťVypnúť reklamu

Isteže, online život sám o sebe nedokáže nič „urobiť“, ale dokáže ovplyvniť každodenný život ľudí.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 828
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 552
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 175
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 739
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 634
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 135
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 661
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 189
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu