Najviac sa posilnila značka Fun rádia

Analytik rádiového trhu neodporúča robiť vo verejnoprávnom Rádiu Slovensko veľké zmeny, hoci jeho počúvanosť znova mierne padla.

BRATISLAVA. Na šampanské to bolo po zverejnení výsledkov prieskumu počúvanosti rádií v prvom štvrťroku tohto roku vo Fun rádiu. Stanica, ktorá má stále slovenských majiteľov, sa nad hranicu desaťpercentnej dennej počúvanosti dostala pred vyše rokom, ale tentoraz sa priblížila k 14 percentám. Ak by Fun rádio poskočilo tak prudko ešte raz, stalo by sa druhým najpočúvanejším.

Juraj Koiš, publicista z portálu radiotv.cz, priznáva, že aktuálne čísla prekvapili aj jeho. „Fun rádio ťaží zo silnej značky s dlhou tradíciou a zdá sa, že programové zmeny, ktoré urobilo minulý rok, prinášajú výsledky,“ vysvetľuje Koiš. Nemyslí si, žeby bolo reálne, aby v najbližšom čase mohla táto súkromná stanica prekonať verejnoprávne Rádio Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Malé zmeny

Okrem posilnenia Fun rádia sa na špici slovenských staníc, neudialo nič prekvapivé. Expres už súťaží len sám so sebou, má viac ako milión poslucháčov. Hoci mierne klesol, jeho odstup od verejnoprávnej stanice sa znova zväčšil. Koiš si myslí, že hoci počúvanosť Expresu posledný polrok dosiahla až 22 percent, môže ešte rásť.

Nič výrazné by neodporúčal meniť v Rádiu Slovensko. Myslí si, že niekoľkoročný pokles počúvanosti tejto stanice sa už zastavuje. „Bude však dôležité, aby manažment rozhlasu zachoval koncepciu, ktorú zaviedol najmä pri prvom okruhu,“ komentuje analytik Radiotv.cz.

Na ostatných pozíciách na rádiovom trhu nedošlo k výrazným zmenám. Jemné melódie mierne klesli, Rádio Okey vytvorilo najlepší výsledok od momentu, čo ho kúpil francúzsky koncern Lagardére.

SkryťVypnúť reklamu

Sila značky

Neúspešnými súkromnými projektmi ostávajú podľa MML Rádio Viva, a najmä stanica s českou a slovenskou hudbou Hej. „Obe stanice majú výrazný hendikep v tom, že sú to nové a stále relatívne neznáme značky,“ hovorí Koiš. Na rozdiel od Hej nasledovník Twistu investoval do známosti značky Viva a v posledných štyroch štvrťro­koch len rástol.

Pri meraní počúvanosti totiž zohráva dôležitú úlohu to, akú stanicu si respondent pri vyplňovaní dotazníka vybaví. Pokiaľ sa rádiá nemerajú tak ako televízie, elektronicky, môže sa stať, že si človek vybaví aj médium, ktoré v skutočnosti nepočúva. „Elektronický prieskum by však bol oveľa nákladnejší, a zatiaľ asi neprichádza do úvahy,“ hovorí Koiš.

Autor: kc

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 667
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 443
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 367
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 437
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 644
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 951
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu