Web preberá čitateľov pozvoľne

Plus jeden deň zobral časť čitateľov konkurencii, časť ľudí naučil čítať viac titulov.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – MICHAL PETRÍK)

BRATISLAVA. Najčítanejším slovenským denníkom bol aj v prvom štvrťroku tohto roku Nový čas. Hoci už pol druha roku to nie je jediný bulvár na trhu, jeho náskok je taký, že momentálne nikto nemôže ohroziť jeho líderstvo. Naopak, od polovice minulého roku Nový čas podľa prieskumu čítanosti MML znova priberá. Aktuálne doň denne nazrie štvrtina dospelých obyvateľov Slovenska. Pre porovnanie, štyri zvyšné celoslovenské denníky nemajú dokopy takú čítanosť ako jednotka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výnimkou z hegemónie prvého slovenského bulváru sú východoslovenské regióny, kde o pozíciu jednotky súťaží s Novým časom Korzár. Tento regionálny denník si drží pozíciu piateho najsilnejšieho slovenského denníka.

SkryťVypnúť reklamu

Z dvojice trojica

Pravda a Sme sa v prieskume čítanosti držia vedľa seba, ich denná čítanosť sa pohybuje na úrovni 360-tisíc čitateľov star­ších ako 14 rokov. Oba tituly urobili posledný rok výrazné zmeny, SME napríklad zmenilo layout a Pravda výrazne prekopala štruktúru novín.

Čísla o čítanosti hovoria, že čitatelia na to nereagovali zväčšením záujmu alebo naopak odmietnutím niektorého z mienkotvorných titulov. „K žiadnym zásadným posunom tu nedošlo,“ komentuje Jindřich Bardon, riaditeľ výskumnej agentúry Median SK, ktorá prieskum čítanosti pripravuje.

Plus jeden deň sa na dvojicu Pravda a SME podľa údajov MML ešte nedotiahol, no posledný polrok stráca iba jeden až dva percentné body. Jeho priemerná čítanosť v poslednom štvrťroku minulého a v prvom tohto roku bola 6,6 percenta. Riaditeľ Medianu hovorí, že stabilné čísla denníka Plus jeden deň počas celého minulého roku ukazujú, že „tento titul si už našiel svo­jich verných priaznivcov“.

SkryťVypnúť reklamu

Príchod titulu Plus jeden deň podľa Bardona nezväčšil počet čitateľov denníkov tak, ako sa to stalo v Česku, keď na trh prichádzali nové bulvárne tituly. „Skôr došlo k určitému odchodu čitateľov od prvých troch denníkov a sčasti k tomu, že priemerný čitateľ číta viac titulov,“ vysvetľuje analytik dopad Plus jeden deň na novinový trh.

Presun na web

Denníky na šiestom až ôsmom mieste v čítanosti majú špecifickú skupinu čitateľov, ktorú len ťažko rozširovať. Výsledky šiesteho Športu a v maďarčine najmä na južnom Slovensku vychádzajúceho Új Szó sú stabilné. Hospodárske noviny strácajú už tretí štvrťrok.

Niekoľkoročný pokles predaja slovenských denníkov sa podľa Bardona „veľmi pozvoľne prejavuje“ aj v meraní ich čítanosti. Napriek tomu si myslí, že zatiaľ nemožno povedať, či prepad záujmu o denníky možno chápať ako „jednoznačný trend“.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy papierových denníkov aj podľa neho súvisia s ponukou správ na webe. Hovorí, že odchod k webu sa deje hlavne vo veľkých mestách. Nemyslí si, že by to bol len problém mienkotvornej tlače, pozvoľna to zasahuje aj bulvár.

Pre vydavateľov je tak v súčasnej situácii podstatné, aby si svojho čitateľa udržali aspoň na webe - čo sa aj deje. Nie je totiž isté, či čitateľ, ktorý opúšťa tlač, ostane značke verný­­ na webe a neprejde ku konkuren­čnej stránke, vysvetľuje Bardon.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 665
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 345
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 662
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu