Ak katalóg neobsahuje všetky potrebné údaje, treba sa na ne pýtať pred podpisom zmluvy a zaplatením pobytu. Podrobné informácie o zájazde síce cestovná kancelária či agentúra musí klientovi poskytnúť najneskôr sedem dní pred začatím zájazdu, to už ale môže byť neskoro. Nie vždy býva napríklad z katalógu, ale aj ponuky na internete jasné, ako dlho trvá cesta do letoviska, v akých hodinách sa odlieta, s akým vybavením izieb možno počítať, akú ponuku jedál zahŕňa plná penzia či polpenzia, ale aj ako ďaleko je od hotela k pláži.
Zaujímať sa treba aj o poistenie a to poistenie cestovnej kancelárie proti úpadku, ako aj o to, čo všetko zahŕňa cestovné poistenie ponúkané cestovnou kanceláriou a tiež do akej výšky.
Ak nekupujete pobyt pri mori na poslednú chvíľu, ale v predstihu, mali by ste sa pýtať aj na podmienky stornovania zájazdu a tiež výšku poplatkov, ktoré si za odhlásenie sa klienta zo zájazdu cestovka účtuje.
Čo má byťv zmluve
mená zmluvných strán, teda objednávateľa a organizátora zájazdu,
termín, miesto pobytu, názov ubytovacieho zariadenia, spôsob stravovania i dopravy, rozsah doplnkových služieb,
cena zájazdu, podmienky stornovania a poplatky,
spôsob reklamácie a termíny pre jej uplatnenie,
podmienky, za akých môže cestovná kancelária zájazd zrušiť.
Autor: den