BRATISLAVA. Slováci majú vyhranený názor na to, kam ukladať voľné finančné prostriedky. Podľa bankárov sú to termínované účty alebo vkladné knižky. Postupne - najmä mladšia generácia, chce investovať výnosnejšie. Mnohí aj majú čo investovať. Banky sa snažia, aby všetky voľné peniaze klientov prešli rukami ich zamestnancov. Najlepšie, ak klient zverí celý svoj voľný obnos iba im - jednej banke.
Nájsť vhodné finančné riešenie
„Orientácia na finančnom trhu a voľba vhodného riešenia nie je vždy jednoduchá, preto klienti vyhľadávajú odbornú pomoc,“ konštatuje Michal Kustra z Tatra Banky, ktorá od mája začala na svojich poboč– kách ponúkať investičné poradenstvo.
„Chceme prispieť k zvýšeniu odbornej starostlivosti o klienta pri poskytovaní investičných služieb na slovenskom trhu. Výsledkom investičného poradenstva v našej banke je konkrétne riešenie, ktoré je vhodné a primerané pre klienta,“ vysvetľuje Kustra.
Variácie starostlivosti
ČSOB rieši dilemu klientov ako spravovať peniaze cez poradenský nástroj Varioplán.
„Varioplán navrhne rozloženie mesačne usporených prostriedkov alebo jednorazovej investície do rôznych produktov (sporiaci účet, podielové fondy, zaistené fondy, sporiace programy, stavebné sporenie) tak, aby čo najlepšie vyhovel klientovým potrebám, a zároveň aby klient čo najviac využil štátnu podporu a dostupné daňové výhody,“ vysvetľuje Tereza Copláková z ČSOB.
Tvorba majetku
Podobný program ponúka aj Slovenská sporiteľňa. „Klientom ponúkame program Tvorba majetku, ktorý im pomáha vytvárať a zhodnocovať ich osobný majetok a poskytuje im riešenie v každom období života. Program Tvorba majetku je tvorený z viacerých produktov, vhodných pre rôzne životné situácie,“ konštatuje hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer.
Výhodnejšie zhodnotenie
„Prostredníctvom pobočkových pracovníkov a vzťahových manažérov klientom aktívne ponúkame produkty, ktoré im zabezpečia výhodnejšie zhodnotenie prostriedkov. Ak napríklad zistíme, že klient má na svojom bežnom účte vyššiu sumu peňazí, s ktorou dlhšie nehýbe, kontaktujeme ho a ponúkneme mu napr. možnosť vložiť peniaze na termínovaný alebo garantovaný vklad,“ vysvetľuje Alena Walterová z VÚB banky.
Osobný bankár
Podobne sa k správe majetku vyjadrujú aj ďalšie banky. „Na základe zistenia potrieb klienta mu poradíme najvhodnejší spôsob zhodnotenia jeho prostriedkov,“ hovorí Zuzana Ďuďáková z UniCredit Bank.
OTP Banka poskytuje skupine bohatých klientov bezplatne poradenstvo prostredníctvom osobného bankára. Ten im ponúkne možnosť komplexného riešenia investovania ich voľných prostriedkov.
„Finančné prostriedky klienta vieme nasmerovať nielen do klasických bankových produktov, ale aj do podielovych fondov predávaných našou bankou,“ informuje o prístupe banky hovorkyňa OTP Banky Tatiana Jonáková.
Všetkým rovnako
Nie všetky banky majú produkty určené na komplexnú starostlivosť o úspory klienta „Pri jednotlivých produktoch bývajú klienti banky rôzne bonifikovaní napr. odpustením mesačného poplatku po splnení určitých podmienok, prípadne vyššou úrokovou sadzbou a podobne,“ tvrdí Jana Lukáčová z Volksbank.
Hovorca mBank Marek Michlík konštatuje, že ich filozofiou je poskytnúť všetkým klientom rovnako výhodné podmienky, hlavne ohľadom úročenia ich úspor.
S ponukou špeciálnych produktov pre komplexnú správu majetku klientov prišli najväčšie banky, postupne sa k nim pridávajú aj tie menšie.
Autor: vn