Čo majú spoločné príroda a depilácia hrude

Bzzzz, bzukot, šírenie rečí medzi ľuďmi – to je v súčasnom marketingu to, čo najviac letí. Vyvolať rozruch, podnietiť ľudí ku konverzácii, poskytnúť im dôvod, aby svoje osobné odporúčania šírili ďalej. Stačí im predhodiť niečo neobvyklé, príťažlivé, chytľ

Alain Robert: Lezením za záchranu planéty.Alain Robert: Lezením za záchranu planéty. (Zdroj: REUTERS)

avé a zábavné, niečo, o čo sa budú chcieť podeliť so svojimi kolegami pri rannej káve - a máte vyhrané.

Technika vytvárania rozruchu sa nazýva buzzmarketing (ale tiež guerilla marketing, vírusový marketing či word of mouth marketing). Ako iné techniky aj táto má svoje princípy a pravidlá. Jednou z kľúčových je zásada, že samotný rozruch musí určitým spôsobom – aspoň nejako – súvisieť s tým, čo je propagované. V opačnom prípade to totiž môže vypáliť rozpačito, ba až komicky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celebrity využívajú buzzmarketing

SkryťVypnúť reklamu

Ešte väčšou módou - takou, ktorá presahuje hranice marketingu - je globálne otepľovanie. Kto sa dnes neangažuje v boji za záchranu sveta, je považovaný v tom lepšom prípade za ignoranta, v tom horšom dokonca až za nepriateľa ľudstva.

Celebrity ako John Travolta, Sheryl Crow, Leonardo DiCaprio, Tom Hanks, Salma Hayek a mnoho, mnoho ďalších vyzývajú znížiť teplotu vykurovania, vypínať spotrebiče, zhasínať svetlá, podľa možnosti nelietať lietadlom či nejazdiť autom.

Iní za to, že sa stali celebritami, vďačia globálnemu otepľovaniu: medvedík Knut, medvedica Flocke, nositeľ Nobelovej ceny mieru Al Gore, ba dokonca aj spevácke duo Cheeky Girls – a pozor, tu sme už pri buzzmarketingu - to sú tie dvojičky, ktoré sa nechali odfotografovať nahé, aby ukázali, ako chcú bojovať proti otepľovaniu.

SkryťVypnúť reklamu

Nechápem

„Vyššiu“ formu angažovanosti v záchrane sveta predviedol aj spiderman (nie ten filmový, ale ten ktorý pred rokom zdolal budovu Slovenského rozhlasu v Bratislave). Tento „pavúči muž“ totiž po tom, ako sa vyškriabal na 46–poschodový hotel v Hongkongu, povedal: „Liezol som preto, aby som vyzdvihol nutnosť boja proti globálnemu otepľovaniu.“ Ale v snahe vyvolať rozruch nateraz azda najďalej zašiel predstaviteľ Indiana Jonesa, herec Harrison Ford. Predstavte si to: nechal si depilovať hruď voskom, aby prinútil ľudí rozmýšľať o ničení prírody.

Neviem, možno som ignorant, ale mňa H. Ford prinútil rozmýšľať akurát o tom, čo má spoločné jeho depilovaná hruď s ničením prírody.

Autor: Marian Timoracký, marketingový poradca, United Consultants

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 736
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 047
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 814
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 198
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 741
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 275
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 246
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu