Sedem s r.o. prerobia alebo zrušia

Ak by najsledovanejšia televízia uvažovala o programe so siedmimi humoristami len cez čísla, už dávno by ho vypla.

Rébus pre Markízu: Ako vyrobiť reláciu s nadpriemernými humoristami za priemerné náklady?Rébus pre Markízu: Ako vyrobiť reláciu s nadpriemernými humoristami za priemerné náklady? (Zdroj: MARKÍZA)

BRATISLAVA. Televízia Markíza rozmýšľa, čo robiť s humoristickou reláciou Sedem s r. o. Tá jej síce zlepšuje imidž, no vytvára pri tom náklady neprimerané jej sledovanosti.

Medzi možnými riešeniami bola aj alternatíva reláciu so siedmimi glosátormi, medzi ktorými sú Milan Lasica, Milan Markovič či komentátor SME Marián Leško, zrušiť.

Minulý týždeň napokon padlo rozhodnutie reláciu vo vysielacej štruktúre nechať, no zmeniť.

„Reláciu Sedem s r. o. v súčasnosti prehodnocujeme. Je to kvalitný formát, to však nevylučuje, že si v budúcnosti nevyžaduje inováciu,“ povedala hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Drahá

Najvplyvnejším kritikom tejto relácie je prevádzkový riaditeľ všetkých televízií skupiny CME Adrian Sarbu. Ten podľa informácií SME asi pred rokom vyjadril nespokojnosť s výškou nákladov. Tie boli vtedy na úrovni okolo 380­tisíc korún za jedno vydanie relácie, ktorá navyše netrhala rekordy sledovanosti. Hoci Markíza naozaj dokáže divácky porovnateľne ús­peš­né relácie vyrobiť aj za násobne nižšie náklady, Sedem s r. o. Sarbove pochybnosti prežilo.

Význam Sedem s r. o. pre televíziu Markíza stúpa v čase, keď sa uvažuje, ako osloviť diváka, ktorý sa vyhýba masovej kultúre. „Ide o reláciu pre špecifického diváka s prevahou vysokoškolsky vzdelaných divá­kov,” hovorí Dúbravská.

Keď jadro divákov spí

Hviezdne obdobie už má tento jeden z najstarších formátov Markízy za sebou. Televízia jeho dôležitosť znižuje aj tým, že ho každým rokom posúva do neskorších hodín, čím pomáha poklesu sledovanosti.

SkryťVypnúť reklamu

V rokoch 2004 a 2005, keď sa spustilo peoplemetrové meranie, bola sledovanosť Sedem s r. o. väčšinou nad 10 percent. Keď sa vysielací čas presunul na 22.45, sledovanosť klesla na menej ako 4,5 percenta, čo ešte stále znamenalo viac ako tretinu divákov práve sediacich pred televízorom.

Na prelome januára a februára púšťala markíza Sedem s r. o. niekoľko týždňov v prime time. Relácia vtedy vybehla k svojim starým maximám nad 10 percent.

Jadro fanúšikov relácie tvoria starší , najviac divákov má v kategórii nad 55 rokov.

Autor: Mirka Kernová 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 713
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 324
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 762
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 502
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 720
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 256
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 250
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 340
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu