BRATISLAVA. Nočné vysielacie časy prenosov z tohtoročných hokejových majstrovstiev sveta a výsledky slovenských hokejistov spôsobili, že počet divákov pri televízoroch bol oveľa nižší ako po minulé roky.
Z pohľadu záujmu divákov bol pre STV v časoch peoplemetrového merania naj minulý ročník. Štvrťfinále medzi Slovenskom a Švédskom sledovalo takmer milión fanúšikov, pričom priemerne sledovalo zápas majstrovstiev 310-tisíc divákov.
V deň, keď hrali svoj zápas českí a slovenskí reprezentanti, sa Dvojka stala dokonca celodenným lídrom na trhu.
Na najsledovanejší zápas tohto roka – medzi Slovenskom a Fínskom v stredu 7. mája sa v priemere pozeralo 570tisíc divákov. Bol to jediný zápas, vďaka ktorému sa podarilo Dvojke dostať v celodennom podiele na druhé miesto po Markíze.
Neprerobili veľa
Špeciálny reklamný cenník s vyššími sumami, ktoré tradične STV reklamným klientom ponúka, ak naši hokejisti postúpia, ostal v zásuvke. Napriek tomu STV tvrdí, že o veľa oproti naplánovanej sume neprišla, pretože STV podľa slov hovorkyne ponúkla klientom „náhradné riešenie“, aké nekonkretizovala.
„Tento rok očakávame príjem 37 miliónov korún, čo je spôsobené vypadnutím slovenského tímu z postupovej skupiny,“ povedal riaditeľ obchodu STV Pavol Hanzel. Odhaduje, že ak by Slovensko postúpilo, STV by z majstrovstiev celkovo získala 41 miliónov korún.
Topvaru trúbky nepomohli
Hlavným reklamným partnerom slovenskej reprezentácie bol aj tento rok Topvar. Pripravil akciu so 130tisíc umelohmotnými Topvar trúbkami, ktorými mali fanúšikovia povzbudzovať hokejistov. A po Slovensku jazdilo jeho dvadsať červených áut s cieľom „šíriť hokejovú atmosféru“. Topvar zatiaľ odmietol hodnotiť výsledný efekt svojej kampane.
Podľa prieskumov agentúry TNS Aisa Slovensko stúpa počas majstrovstiev tradične konzumácia piva, najmä čapovaného. „A ak sa slovenskému tímu darí, vyššia spotreba piva sa drží nad priemerom ešte dlhšie. Z tohto pohľadu nie je tohtoročná situácia najpriaznivejšia,“ povedala Drahomíra Mandíková, manažérka pre vzťahy s verejnosťou Pivovary Topvar.
Najviac na Fínov
Sledovanosť zápasov
slovenských hokejistov:
Nórsko, začiatok v nedeľu o 1.13 h, sledovanosť 225 –tisíc divákov (4,9 %)
Nemecko, pondelok o 1.14 h, 108 – tisíc (2,5 %)
Fínsko, streda o 21.27 h, 568 tisíc (12,4%)
Slovinsko, piatok o 21.29 h, 378 –tisíc (8,3 %)
Slovinsko (2. zápas), sobota o 1.14 h, 123-tisíc (2,7 %)
Zdroj: STV, TNS - SK