BRATISLAVA. Združená stredná škola potravinárska na Farského ulici v Bratislave sa dostala do podvedomia Petržalčanov svojimi cukrárenskými, mäsiarskymi a údenárskymi výrobkami. Vo výučbovej predajni ich vyrábajú a pečú učni, ktorí ich vo vlastnej predajničke aj ponúkajú.
V ich ponuke sa prejavil aj marketingový ťah, oslovili totiž nielen bežného zákazníka ale aj diabetikov a v príprave je nábeh výroby pre celiatikov.
Jozef Horák, dlhoročný riaditeľ školy hovorí, že škola si takto aspoň čosi privyrobí a vylepší si finančnú situáciu. Odkedy prešla reprofiláciou, ktorá odzrkadľuje to, čo prax pýta, prevyšuje záujem možnosti. A tak sa tu dá vyučiť za cukrárku, mäsiarku, cukrovinkárku, predavačku, ale získať aj maturitu v študijnom odbore pracovník marketingu, výživa a šport alebo výživa, ochrana zdravia a hodnotenie potravín. Tie pribudli k tým klasickým čašník, servírka, kuchár.
Jozef Horák hovorí, že záujem by bol, horšie je to ale s kvalitou, ktorá prichádza zo základných škôl. "Ide to stále dolu. Dnes berieme bez prijímacích skúšok a vyberať si veľmi niet z čoho. Štvorka na vysvedčení neprekvapí," ťažká si riaditeľ.
A kým o štúdium marketingu je najväčší záujem, mäsiarmi, predavačmi, cukrovinkármi chce byť málokto. "A tak musím mnohých, čo pýtajú od nás absolventov, sklamať. Nemáme ich toľko, aby sme ich uspokojili."